auto

Rebecca88
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

auto

#1 , 15 jun 2017 17:03

Als koppel ga je uit elkaar en hebt een auto samen die ik grotendeels heb betaalt. Factuur staat op mijn naam, Nummerplaat en auto ook.
Wat zijn mijn rechten? Kan mijn ex iets opeisen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#2 , 15 jun 2017 17:06

Als je getrouwd bent met gemeenschap van goederen, en deze wagen is aangekocht nadat jullie getrouwd zijn, heeft uw ex zeer zeker iets te eisen. Als jullie feitelijk samenwonend waren, heeft uw ex al héél wat minder te eisen.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Sirkii
Berichten: 5410

#3 , 15 jun 2017 19:27

Wat ik zou doen : bepaal welk gedeelte zij betaald heeft. Verminder dat proportioneel met de waardevermindering van de wagen en stel haar voor om haar "uit te kopen" voor dat bedrag(je)

Reclame

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#4 , 16 jun 2017 13:15

Wat ik zou doen : bepaal welk gedeelte zij betaald heeft. Verminder dat proportioneel met de waardevermindering van de wagen en stel haar voor om haar "uit te kopen" voor dat bedrag(je)
Kans bestaat dat de ex geen vrouw maar een man is (topic starter heeft voor nickname "Rebecca" gekozen).

Anyway, alles hangt van van hoe ze samenleven. Als de wagen tijdens een huwelijk met gemeenschap van goederen gekocht is, hebben beide partners voor 50% recht op de wagen.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Echtscheiding”