Huisbaas/ Waterverbruik

Benedicte95
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Huisbaas/ Waterverbruik

#1 , 12 jun 2017 21:42

Dag allemaal

Ik heb vandaag onze huisbaas aan de lijn gehad, ( die nog geen plaatsberschrijving is komen doen na +1j en half).
Dat ze een aanmaning gekregen heeft i.v.m. ons waterfactuur. ( die wij nog niet gekregen hebben)
De maatschappij heeft van haar nog geen meterstand doorgekregen sinds dat we er wonen.
Dus beslist zij dat er een raming gaat gebeuren.

Kan dit zomaar ? Wat zijn de procedures hiervoor?

Mvg
Bénédicte

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38592

#2 , 12 jun 2017 22:01

U hebt de meter dus niet op uw naam laten zetten?

Blaatpraat
Berichten: 3793

#3 , 12 jun 2017 22:04

Jij had toen je er kwam wonen de meterstand moeten doorgeven aan de watermaatschappij, samen met jouw gegevens.
Ik zou zeggen: doe dit nu zo snel je kan, vanaf dan is het alvast in orde voor de toekomst.
Als je weggaat, neem dan ook terug de meterstand op (best in het bijzijn van de verhuurder, met zijn/haar handtekening erbij indien mogelijk).

In tussentijd heb je wel een anderhalf jaar water verbruikt, dus je zal die kosten moeten betalen.
Een raming lijkt mij inderdaad de enige oplossing hier.
Verbaast mij dat er op de uittrede van de vorige huurder (als die er al was tenminste) geen meterstand opgenomen is? Indien dit het geval is, is het in feite simpel om het verschil te berekenen en hoeft er geen raming te zijn.

Reclame

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 13 jun 2017 08:47

En geen PB is in UW voordeel. Indien er geen omschrijving van het bestaande bij intrek is, kan huisbaas u geen schade aanrekenen bij vertrek.

Terug naar “Huren”