Niet betalen bijzondere kosten bi-locatieregeling, geen aanrekeningen maken en stopzetten doorstorten 1/2 kindergeld

Tinjo
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Niet betalen bijzondere kosten bi-locatieregeling, geen aanrekeningen maken en stopzetten doorstorten 1/2 kindergeld

#1 , 11 jun 2017 00:05

Sinds enkele jaren verblijven mijn kinderen in bi-locatieregeling bij mij en hun vader.

Ze zijn ingeschreven bij hun vader.
In het vonnis is een duidelijke lijst gegeven van bijzondere kosten, samen met een duidelijke datum waarom deze kosten moeten afgerekend worden. De bijzondere kosten staan hierin duidelijk vermeld als zijnde uitgesproken door de rechter, de te delen sociale voordelen staan in het vonnis, in het vonnis als hebbende een akkoord tussen ouders.

Ik heb gedurende de voorbije jaren steeds periodiek afrekeningen gemaakt, binnen de afrekeningsperiode, van de vader kreeg ik geen afrekeningen. De vader stortte ook nooit de helft van de studietoelage door.

De vader heeft echter geen enkele afrekening van mij betaald. Bovendien heeft hij mij in de ganse periode ook nooit op de hoogte gebracht welke kosten hij heeft gehad, wanneer, hoeveel ... Ik weet echter wel dat hij kosten heeft gehad.

Sinds halfweg vorig jaar is hij gaan samenwonen met een vrouw, die een zoon heeft die ouder is. Hierdoor zijn mijn kinderen 2de en 3de kinderen geworden.

Ook al zijn de bedragen voor kindergeld die hij ontvangt (voor onze kinderen) al enige tijd hoger, toch bleef hij halsstarrig als referentiebedrag de bedragen voor 1ste en 2de kind gebruiken. Bovendien begon hij verrekeningen te doen, waarvoor hij ook nooit een degelijke verklaring gaf.

Intussen is de betaling van het kindergeld sinds eind maart (laatste betaling minder dan 1/10 van wat hij ontving) ook volledig opgedroogd.

Omdat ik dit machtsspelletje van hem beu ben, ben ik van zin om een deurwaarder in te schakelen.

Maar wat zal er gebeuren als hij bij die deurwaarder wel plots zijn bewijsstukken voorlegt?
Kan hij deze "vijgen na Pasen" nog hard maken? Kan hij deze bedragen nog volledig valideren? Hij heeft mij immers heel deze periode in het duister gehouden over mijn positie.
Ik kan alleszins bewijsstukken geven (mail) van mijn regelmatige aanrekeningen.

Uiteraard zou ik liefst mijn dochters bij mij gedomicilieerd zien, zodat ik terug een degelijk overzicht kan krijgen over de situatie en enkele andere discriminaties uit de weg werken, maar het zuivere niet-betalen is onvoldoende bewijsmateriaal, omdat ik een eisbare titel heb.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38602

#2 , 26 jun 2017 19:27

U had al vlugger moeten reageren.
AS naar vader waar u zijn bijdragen in claimt.
Daarna naar burgerlijke rechtbank ( familierechtbank) en naar strafrechter wegens niet naleven van vonnis ( eerst aangifte doen bij politie)
U kan 5 jaar teruggaan wat de kosten betreft.
Daarna kan u in een nieuw vonnis een nieuwe regeling vragen met dwangsommen wegens niet betalen.

Maar bestaat de mogelijkheid eerst via een bemiddeling te werken ook bij de familierechtbank bestaat er een kamer voor minnelijke schikking.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”