Huren van feestmateriaal (banken, stoelen,...)

NDB87
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Huren van feestmateriaal (banken, stoelen,...)

#1 , 08 jun 2017 13:52

Wij vroegen online een offerte aan bij een bepaald bedrijf.
Wij werden gecontacteerd en via mail krijgen wij prijzen enzovoort.

Op dat moment gingen wij akkoord om die firma te laten leveren, nu blijkt bij volgende mails dat hij op zaterdag niet levert.

Wij zochten dus een andere onderneming waar dit wel lukte.

Plots krijgen wij onderstaande mail terug van het eerste bedrijf dat we contacteerden.


Beste,

Factuur volgt voor 50%.

We rekenen steeds de helft van het bedrag aan (van de huurbon) bij laattijdige annulatie.


Met vriendelijke groeten,



Kan dit zomaar? Wij hebben nieks getekend... Ben niet van plan om dit te betalen, uiteindelijk had diegene die mailde ons zelf aangeraden om bij iemand anders te kijken die wel op zaterdag kon leveren.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Drone
Berichten: 3029
Locatie: st-niklaas

#2 , 08 jun 2017 14:10

schriftelijke communicatie via mail in gevallen zoals bij u word meestal aanzien als een 'overeenkomst'

als de verhuurder van in het begin niet heeft gezegd dat hij niet op zaterdag kan leveren (en dit lijkt zo te zijn uit latere communicatie), dan zou ik durven zeggen dat u de "overeenkomst" niet verbreekt maar dat hij dat doet omdat hij vergeten te melden dat hij niet op zaterdag levert

bijgevolg kan hij dan ook zomaar niet 50% van het bedrag inhouden.

Milo72
Berichten: 1016

#3 , 08 jun 2017 14:41

Ik denk dat veel zal afhangen van de exacte formulering in de mails, en van de datums van communicatie en van evenement.

Als u een overeenkomst had om bvb op zaterdag 10 juni 400 stoelen te gebruiken, en de leverancier wil deze leveren op vrijdag 9 juni terwijl u nu pas zegt dat u die niet voor de zaterdag zelf wil geleverd krijgen, denk ik dat de redenering van Drone niet zal opgaan, en mijns inziens zal u die schadevergoeding moeten betalen. De overeenkomst was het GEBRUIK van de stoelen op een bepaalde datum, een overeenkomst die niet de leverancier maar TS verbreekt ...

Maar nogmaals, het zou wel eens kunnen van de exacte feiten en formulering afhangen, en (in't ergste geval) van interpretatie van de rechter...
Ik ben geen jurist - mijn posts zijn dus enkel gebaseerd op mijn eigen mening en gezond verstand

Reclame

NDB87
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#4 , 08 jun 2017 15:11

op zaterdag 3/6 hebben wij via de site een aanvraag gedaan.
Pas op 7/6 de bevestiging gehad dat zij wilden leveren. Dan heeft men vrouw ze aan de lijn gehad en zeiden ze dat ze niet op zaterdag leveren.
Noch mijn vrouw, noch ik kan zomaar thuisblijven op vrijdag van ons werk...
Ik voel me gewoon bedrogen, ik snap dat ze een vergoeding vragen maar 50 procent vd factuur? dat is echt geldklopperij maar dat is mijn mening

mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#5 , 08 jun 2017 15:48

Als zijn in die mail van 7/06 bevestigen dat zijn zullen leveren op 10/06 ben je, denk ik, safe, gezien ze per telefoon gezegd hebben dat zij op zaterdag niet leveren. Op mail (en dus schriftelijk) heb je dat ze wel zullen leveren. Ik zou die factuur betwisten en afwachten. Laat hen het maar uitleggen aan de vrederechter

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#6 , 08 jun 2017 16:49

Op dat moment gingen wij akkoord om die firma te laten leveren, nu blijkt bij volgende mails dat hij op zaterdag niet levert.
U hebt eerst toegezegd zonder een juiste leveringsdatum, dat spreekt in u nadeel.
Een schadevergoeding van 50% is hier dik overdreven.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

NDB87
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#7 , 09 jun 2017 08:02

Gisteren een zeer onvriendelijke meneer aan de lijn gehad die me meer uitgescholden heeft dan een zinnig gesprek te voeren...
Hij wijkt niet af van het feit dat er een overeenkomst was. Ik heb nog uitgelegd dat ik akkoord ben met een vergoeding maar 50 procent is er los over en veel te makkelijk verdiend. Enfin, ik wacht de factuur af en ik laat wel weten hoe het afloopt. Bedankt voor de reacties!

Terug naar “Consumenten Koop”