Fiscaal-co-ouderschap

Leentje.jult
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Fiscaal-co-ouderschap

#1 , 08 jun 2017 11:26

Beste,

In het geval we voor fiscaal-co-ouderschap opteren en mijn ex-partner de beide kinderen ten laste neemt, hoe wordt dit financieel geregeld? Stort hij elke maand de meerwaarde op zijn loon gedeeld door twee naar mij door of gebeurt dit achteraf via de belastingbrief waar ik dan de helft van de extra loon recupereer?

Alvast bedankt

Vriendelijke groeten

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
laryge
Berichten: 136
Juridisch actief: Nee

#2 , 08 jun 2017 12:58

Laat zoveel mogelijk berekeningen maken, want vaak is fiscaal co-ouderschap niet voordelig. Ik stuur je PB.

Joeri_J
Berichten: 650

#3 , 08 jun 2017 13:49

Fiscaal co-ouderschap heeft niets te maken met wat de andere meer heeft van loon of dat extra loon van andere partner te recupereren.

Fiscaal co-ouderschap gaat over de lasten en voordelen van kinderen die fiscaal door beiden evenredig gedragen worden.
info: https://financien.belgium.be/nl/particu ... ouderschap

Zoals Laryge al aanhaalden is dat niet altijd het voordeligste, bij verschil aan inkomen kan het soms interessanter zijn dat 1 partner deze fiscaal ingeeft en de andere partner.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”