NBB

NBB

FreelancerIT
Topic Starter
Berichten: 1206

NBB

#1 , 07 jun 2017 16:03

Welke gegevens houdt de NBB allemaal bij, en meer specifiek: voor wat kan je zoal allemaal geseind staan?

Een leasing-aanvraag werd verworpen daar mijn echtgenote geseind zou staan bij de NBB. Alleen... als ik online ga kijken zie ik niets staan....

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 07 jun 2017 16:09

Alle kredieten dat je ooit heeft afgesloten, of mee getekend, maar het is nooit de NBB die een leasing of een krediet doet weigeren hoor, zij houden het enkel bij, en informeren de krediet gevers, maar het zijn de kredietverzekeringen die dit doen !
Als je gehuwd bent met gemeenschap van goederen ? moet je niet ver zoeken hoe dit komt !

Ik wil je er op wijzen dat een leasing contract en een consumenten krediet daar bijna de zelfde regels voor zijn, voor het te krijgen .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

FreelancerIT
Topic Starter
Berichten: 1206

#3 , 07 jun 2017 16:17

We zijn getrouwd met scheiding van vermogen & goederen.

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#4 , 07 jun 2017 16:23

Dan weet ik het ook niet.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

FreelancerIT
Topic Starter
Berichten: 1206

#5 , 07 jun 2017 17:05

Ik heb dan mijn antwoord via via verkregen. Er zou vandaag een seinining zijn binnengekomen voor een achterstand op een lening. Wel vrij bizar... we hebben nooit maar iets van communicatie ontvangen dat er een achterstand zou zijn op die lening.

FreelancerIT
Topic Starter
Berichten: 1206

#6 , 07 jun 2017 23:52

Zijn bankinstellingen niet verplicht om ons te waarschuwen bij het vaststellen van een achterstand?

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”