contractbreuk door opgedoekte firma?

ynea
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

contractbreuk door opgedoekte firma?

#1 , 27 mei 2017 16:00

Beste

Een dik jaar geleden heeft een goede vriend van mij een contract gesloten tussen zijn firma en een ander firma Y welke het pand huurde van firma X. De exacte inhoud van dit contract ken ik niet.

Hiermee heeft mijn vriend zijn firma de inboedel overgekocht van firma Y. Ook staat hierin beschreven dat firma Y het huurcontract van het pand met firma X zou verlengen tot ~2026. Dit is echter nooit gebeurt en het bestaande huurcontract is nu verlopen. Firma X wil deze niet verlengen. Inmiddels is mijn vriend te weten gekomen dat firma Y is opgedoekt (niet door geldproblemen o.i.d).

Dit lijkt me dan ook contractbreuk door firma Y, helaas bestaat deze niet meer. na raadpleging van zijn advocaat liet mijn vriend me weten dat hier niets tegen is te doen. sleutels van het pand afgeven en inboedel zo snel mogelijk verhuizen was de boodschap. Zelfs al zou hier een wettelijk staartje aan groeien dan zou dit volgens hem (veel) meer kosten dan een eventuele schadevergoeding.

Nu wil ik gewoon weten of dit klopt? Is hier echt niets tegen te doen? De inboedel van het pand was immers niet zoveel waard, het was voornamelijk te doen voor de goede ligging van het pand.

Alvast bedankt

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding