Kan er iemand mij helpen? Ivm verhuizen naar het buitenland

BelgischeTurk
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

Kan er iemand mij helpen? Ivm verhuizen naar het buitenland

#1 , 24 mei 2017 06:43

Zijn er nu mensen in het forum die mij kunnen helpen ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 24 mei 2017 07:08

Als je geholpen wilt worden dan zal je een vraag moeten stellen.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

BelgischeTurk
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#3 , 24 mei 2017 07:15

Als je geholpen wilt worden dan zal je een vraag moeten stellen.
4 maanden geleden ben ik verhuisd naar turkije.. heb me in belgie uitgeschreven en ben vertrokken. Nu ik weet het ik ben heel dom geweest heb me in turkije nog niet ingeschreven, is er niet van gekomen. Volgende week ben ik trug in turkijje en ga dat direct doen. Nu ben ik belgie op bezoek bij mijn ouders. De luchthavenpolitie heeft gezegd dat ik geseind sta en dat ik naar de politie moet gaan. Na de middag ga ik zoiezo gaan maar ben nu heel bang.. wat kan de politie doen me mij? Ik ben heel zenuwachtig en gestresd .. ik ben zelf belg..

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#4 , 24 mei 2017 07:32

Hoe kunnen wij nu weten wat je heeft uitgespookt, dit zal de politie u wel zeggen.

Als je niks strafbaars heeft gedaan dan is er ook geen vuiltje aan de lucht.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

BelgischeTurk
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#5 , 24 mei 2017 07:36

Hoe kunnen wij nu weten wat je heeft uitgespookt, dit zal de politie u wel zeggen.

Als je niks strafbaars heeft gedaan dan is er ook geen vuiltje aan de lucht.
Neen dat heb ik zeker niet gedaan. Ik ben zelf een vrouw van 26 heb daar een vriend en woon daar samen met hem. Dus kheb zeker niets uitgespookt. Mijn enige fout is dat ik me daar nog niet heb ingeschreven (bij de belgische ambasade). Mijn vraag is kan dit strafbaar zijn?

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#6 , 24 mei 2017 07:41

Iedereen mag en kan een paar maanden op vakantie gaan.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Oude Belg
Berichten: 3192

#7 , 24 mei 2017 08:55

Misschien wordt er gevreesd dat je via Turkije verder bent gereisd, naar Syrië bijvoorbeeld...
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

BelgischeTurk
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#8 , 24 mei 2017 10:09

Iedereen mag en kan een paar maanden op vakantie gaan.
Ja maar ik ben hier al 4 maanden uitgeschreven. Dus ik ben dan ook nergens niet ingeschreven. Daarom ben ik geseind (denk ik)

BelgischeTurk
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#9 , 24 mei 2017 10:11

Misschien wordt er gevreesd dat je via Turkije verder bent gereisd, naar Syrië bijvoorbeeld...
Dat denk ik niet hoor anders zou de luchthavenpolitie mij toch tegen houden..

LeenW
Berichten: 12825

#10 , 24 mei 2017 10:14

Ik denk dat dit inderdaad het profiel van een Syriëstrijder is, op vakantie naar Turkije voor meerdere maanden, geen adreswijziging. Ik gok dat het verhoor dan ook in die richting gaat gaan. Neem dan ook zoveel mogelijk bewijsstukken mee (huurcontract, arbeidscontract, ... ) dat u effectief in Turkije hebt verbleven en niet de grens over bent gegaan.

BelgischeTurk
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#11 , 24 mei 2017 10:18

Ik denk dat dit inderdaad het profiel van een Syriëstrijder is, op vakantie naar Turkije voor meerdere maanden, geen adreswijziging. Ik gok dat het verhoor dan ook in die richting gaat gaan. Neem dan ook zoveel mogelijk bewijsstukken mee (huurcontract, arbeidscontract, ... ) dat u effectief in Turkije hebt verbleven en niet de grens over bent gegaan.
Dat zal ik zeker doen.. als het dat maar is ik heb heel veel bewijzen op facebook enz.. fotos ingechekt op plaatsen in turkije enz.. huurcontract heb ik ook indien nodig zeg ik tegen mijn vriend dat hij mij dat doorfaxt..

Tsunami
Berichten: 178
Locatie: Brussel, België

#12 , 22 jun 2017 04:30

Voor alle duidelijkheid: zelfs als je uitgeschreven bent in België, ben je niet verplicht om je in te schrijven bij de Belgische ambassade in land van residentie. Ik raad aan dit wél te doen (heb zelf in diverse landen gewoond en het is een kleine moeite die je wel gemoedsrust geeft dat je op die ambassade terugvallen kan als het ooit nodig zou zijn). Maar verplicht is het niet.

Ik heb Belgen in het buitenland ontmoet die al jaren niet meer in de ambassade van hun nieuwe thuisland ingeschreven staan. Probleem is wel dat als je dan je identiteitspapieren verliest, je terug moet contact opnemen met de plek waar je laatst ingeschreven stond, hetgeen een hoop ellende kan meebrengen.

Dus ik zou me sowieso inschrijven bij de Belgische ambassade in Turkije. Strafbaar is het echter NIET als je dit niet doet.

PS tenzij je dubbele nationaliteit hebt, zorg wel dat je een Ikamet (verblijfsvergunning) hebt om langdurig in Turkije te verblijven.

Jackrussell
Berichten: 701

#13 , 27 jul 2017 15:17

Je kunt geseind staan om heel banale zaken. Ik heb bijvoorbeeld weleens gehad dat ik mijn rijbewijs in moest leveren wegens een snelheidsovertreding. De brief waarin details stonden over het inleveren kwam toe een dag nadat ik het in had moeten leveren. Ik zou een nieuwe brief krijgen. Ondertussen bleek ik wel geseind te staan.

Terug naar “Europees / Internationaal recht”