Problemen met de gebuur

RS1957
Topic Starter
Berichten: 14
Juridisch actief: Nee

Problemen met de gebuur

#1 , 21 mei 2017 19:38

Beste Leden,
Mijn dochter zit met een groot probleem. Ze woont al 1,5 jaar in een bungalow dat ze heeft aangekocht in Oostende en is het pesten van de gebuur grondig beu. Vooraleer ik het laatste voorval vermeld moeten jullie goed weten dat de gebuur een procureur is in het gerecht van Brugge.

Op 5 mei 2017 heeft de gebuur gebeld naar de politie dat er zwarte rook uit de schoorsteen kwam. Er was op dit moment niemand thuis.
Mijn dochter kwam rond 14.00hr thuis en korte tijd later stonden er plotseling 2 combi's voor haar deur en belden er 4 politieagenten met een huiszoekingsbevel om te kijken als de kachel heeft gebrand. Bij mij weten heeft de kachel nog nooit gebrand dus de vastelling was vlug gebeurd:" een valse melding."
Is dat normaal, 2 combi's , 4 politieagenten, en een ihuiszoekingsbevel om zogezegde zwarte rook die uit de schouw zou komen door het verbranden van geschilderd hout?? Mijn dochter heeft ook een brief gekregen van een milieuambtenaar van Oostende dat er een klacht is gekomen van de gebuur omdat ze vuil hout zou branden. Allemaal grove leugens die zelf werden vastgesteld door de politie. Enkele maanden voordien heeft zijn vrouw gedreigd mijn dochter te vermoorden waar haar 2 kindjes bijstonden en dit omdat ze een schommel in de tuin heeft gezet op 2m van de omheining. Ze was boos dat de kindjes op de schommel over de omheining zou kunnen kijken van meer dan 2m hoog. Mijn dochter heeft deze bedreigingen opgenomen en gemeld aan de politie. Die zijn terplaatse geweest maar er is geen gevolg gegeven aan die dreiging?? Hoe zou dat komen. Dit alles begint te escaleren en dit door een procureur die misbruik maakt van zijn functie. De politie, de geburen, iedereen weet welke soort mensen er naast mij dochter woont want de problemen met die mensen duren al meer dan 30 jaar en nu is mijn dochter aan de beurt. Er wordt niets aan gedaan. Mijn vraag is heel simpel:" welke wettelijke stappen kan ik ondernemen om dit te stoppen. Mijn eerste stap zou zijn:"de media inschakelen."
Mvg
Een bezorgde vader en moeder.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38587

#2 , 22 mei 2017 10:13

Huiszoekingsbevel wordt niet door 'een procureur' uitgeschreven maar door een onderzoeksrechter.
Wat stond er juist op?
Indien effectief een huiszoekingsbevel moet er een gerechtelijk onderzoek zijn opgestart. Lijkt me raar dat een procureur voor zichzelf een onderzoeksrechter vordert.
Was er een officier bij die vier agenten te herkennen aan zilveren of gouden kronen geen sterren.
Heeft die zich kenbaar gemaakt als officier van gerechtelijke politie of hoofdinspecteur of commissaris?

RS1957
Topic Starter
Berichten: 14
Juridisch actief: Nee

#3 , 22 mei 2017 20:21

Beste,
Ik zal dit allemaal eens navragen.
Ik hou u op de hoogte.
Mvg
Rudy

Reclame

RS1957
Topic Starter
Berichten: 14
Juridisch actief: Nee

#4 , 30 mei 2017 20:15

Beste,
Het volgende. Het was een vrijwillige huiszoekingsbevel. Er was 1 commissaris die zich heeft voorgesteld en 3 agenten. Als mijn dochter niet had ondertekend was ze automatisch verdacht. De telefonische klacht kwam dus van de buren maar het is Brugge die naar de politie in Oostende heeft gebeld. De procureur werkt in Brugge. Intussen is de politie terug ter plaatse geweest omdat ze mijn dochter en de kindjes filmen of fotograferen. Er staat een spiegel schuin voor hun raam op de eerste verdiep en houden haar en de kindjes in de gaten. Achter hun haag luisteren ze ons af. Ze heeft de politie toegang geweigerd en ze zei:"Jullie zijn maar agentjes en mijn man is procureur." Bij navraag aan de geburen zijn er altijd problemen geweest met die mensen. De agenten zijn dit nu ook beu en hebben een pv opgemaakt. Ik zal de wijkagent de mogelijk geven om te bemiddelen en lukt dat niet stappen we naar een advocaat.
Mvg
Rudy

Franciscus
Berichten: 38587

#5 , 30 mei 2017 21:14

Vrijwillig huiszoekingsbevel????
Nog nooit van gehoord. Een huiszoekingsbevel wordt uitgeschreven door een onderzoeksrechter.
Wat vermoedelijk gebeurd is dat een een toestemming is gegeven tot huiszoeking. In principe die,t tenminste één politieambtenaar zich met zijn legitimatie moet kenbaar maken en dat moet zeker ook in het PV staan.
Een commissaris is inderdaad bevoegd ( net als een hoofdinspecteur) om huiszoekingen bij heterdaad en gelijkgestelde feiten uit te voeren als officier van gerechtelijke politie ( dat is een bevoegdheid).
U mag van die spiegel ook een foto nemen maar enkel aan de politie geven of beter de politie vanuit uw tuin de foto's te laten nemen.

Agentjes ...als echtgenote van een procureur de graden van politie niet kennen....agenten zijn voor dit soort zaken niet bevoegd ..wel vanaf de graad van inspecteurs
OK er is al PV opgesteld dat is goed.
Hoe weet u dat er vanuit Brugge is gebeld... staat dat in het PV ... ik hoop het. Kwestie van bewijzen.

RS1957
Topic Starter
Berichten: 14
Juridisch actief: Nee

#6 , 09 jun 2017 18:47

Beste,
Ik weet weer iets meer. Het was een document:"toestemming tot huiszoeking " dat onze dochter heeft ondertekend. Dit wordt gebruikt om iemand op heterdaad te betrappen. Als mijn dochter dit niet had willen ondertekenen dat mochten de politiemensen niet binnen. Het enige dat ze hebben vastgesteld dat er afalhout in de tuin lag die niet mag verbrand worden omdat het geschilderd hout was. Ok, er lag nog afbraakhout+ nog hout van de vorige eigenaars. Dit wordt mondjesmaat naar het containerpark vervoerd. Maar de klacht was wel dat er zwarte rook uit de schouw kwam en iedereen heeft vastgesteld dat dit een grove leugen is. Wat zal het volgende zijn, dat onze dochter haar kindjes mishandelt of misschien een ander overtreding die zo maar uit de lucht is gegrepen. Dit MOET stoppen. We weten alleen nog niet wat we moeten doen. De politie zegt dat we naar het vredegerecht moeten gaan en best met de ganse buurt. Denk niet dat dit zal lukken met de buren maar dat ze een petitie zouden kunnen ondertekenen en dit met onze klacht naar de vrederechter stappen. Dit zou moeten lukken.
Grt
Rudy

Franciscus
Berichten: 38587

#7 , 09 jun 2017 21:40

En zorgen dat politie bij elke oproep het nodige doet als ze langskomen dis PV of meldingdokument en u de nummers bezorgen.

RS1957
Topic Starter
Berichten: 14
Juridisch actief: Nee

#8 , 03 jul 2017 21:47

Beste,
We hebben een advocaat aangesteld die vanaf nu de zaak zal opvolgen. Er werd een brief verstuurd naar de procureur die zich bezighoud met de zaak.
Grt
Rudy

RS1957
Topic Starter
Berichten: 14
Juridisch actief: Nee

#9 , 04 aug 2017 20:06

Hallo,
We zitten nu in de volgende fase van de pesterijen van de gebuur.
Er staat een spiegel voor de zijvenster op de eerste verdieping van de gebuur zijn woning gericht soms naar de voortuin of de achtertuin van de woning van mijn dochter. Ik stond op de ladder die tegen de woning van onze dochter stond en zo zag ik mijzelf in de spiegel. Ik ging vlug naar binnen om mijn gsm te halen om een foto te nemen en de spiegel was verdwenen. De politie is terplaatse geweest maar kon geen vastelling doen omdat er niets meer was te zien. Er is wel een melding geweest. Ik ben er zeker van dat er een camera voor de spiegel staat en dat ze zo alles kunnen filmen en controleren. Zolang we geen bewijs hebben van dit allemaal kan de politie nietls doen. Ik denk dat ikzelf het probleem zal moeten oplossen zonder hulp van de politie.
Grt
Rudy

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#10 , 04 aug 2017 21:32

Breng uzelf niet in de problemen door het zelf op te lossen, wacht u tijd af eens loopt hij toch in de val.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Franciscus
Berichten: 38587

#11 , 04 aug 2017 21:41

Blijven aangifte doen en volgende maal GSM meenemen.
Kan de zon spiegelen in de spiegel of een halogeenspot? Niets belet uw dochter om een soegel in haar tuin te zetten.
https://www.google.be/url?sa=t&rct=j&q= ... 35Offtu2Vw

RS1957
Topic Starter
Berichten: 14
Juridisch actief: Nee

#12 , 05 aug 2017 22:07

Beste,
De politie is vandaag terug ter plaatse geweest en met als enig verschil dat ze de spiegel in haar handen had en iedereen stond uit te lachen. We hebben voldoende bewijzen maar ze kunnen niets doen. Volgens de politie is haar man de procureuris niet zo lang meer procureur en ze zeggen ook dat we pech hebben met zulke geburen
Mijn geduld is op.
Rudy

Franciscus
Berichten: 38587

#13 , 05 aug 2017 23:15

Politie kan uiteraard wel vaststellen wat er gebeurd is en dat er 'inkijk' gebeurd op een abnormale wijze.
Ook voor een procureur gelden dezelfde wetten ... en de echtgenote is niet beschermd door een voorrecht van rechtsmacht omdat haar echtgenoot procureur zou zijn.

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”