Geluidsoverlast koeien

Flowergirl87
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Geluidsoverlast koeien

#1 , 20 mei 2017 10:59

Hoe lachwekkend het miss mag klinken, wij hebben flink last van de koeien die naast ons op de wei staan, die dieren loeien ongeveer 24/24... zelfs met de ruiten dicht blijven we die horen... die eigenaar woont hier niet en komt meestal maar gewoon s avonds eens langs en hoort dit dus zelf niet... en echt vriendelijk is die niet te noemen. Is het mogelijk hier klacht tegen neer te leggen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 20 mei 2017 11:05

Dit denk ik niet, ik woon tussen twee buren allebeide met twee grote honden en daar is zelfs niks aan te doen.

Die koeien staan op landbouwgrond en op landbouwgrond mogen er koeien staan.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#3 , 20 mei 2017 11:46

Misschien zijn die koeien dronken of gedrogeerd.
Of gewoon goed gezind.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#4 , 20 mei 2017 11:50

Ik heb hier al veel zelfs zeer veel zien passeren met buren last, maar dit vind ik toch wel het mooiste.

Er is nog steeds de mogelijkheid om te verhuizen naar stad, daar staan geen koeien ! .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#5 , 20 mei 2017 12:02

Hebben die dieren voldoende eten en drinken, even contact opnemen met de wijkagent.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

LeenW
Berichten: 12824

#6 , 20 mei 2017 12:09

Hebben die dieren voldoende eten en drinken, even contact opnemen met de wijkagent.
Ik weet niet of een dubieuze klacht van dierenmishandeling de situatie gaat verbeteren..

eylis
Berichten: 8840

#7 , 20 mei 2017 12:17

Ik denk dat het wel een goed idee is om inderdaad de wijkagent er op te wijzen dat de buurkoeien voortdurend loeien. Dat is daarom geen klacht van dierenmishandeling, maar een melding van wat je percipieert. Je weet niet waar de eigenaar woont en dus kun je hem niet contacteren. Het is dan aan de wijkagent om daar even poolshoogte te nemen en te laten onderzoeken wat er misschien aan de hand is. Je melding is dan een handeling van goed burgerschap. Want het moet gezegd: koeien loeien niet constant. Dat doen ze enkel een kwartiertje tegen melkenstijd (als de uiers vol zijn) of tegen etenstijd (als ze hun korrels krijgen). Of als ze moeten bevallen. Misschien zit er één zieke koe in de troep en dan moet dat opgelost worden. dus ja, toch even de wijkagent inseinen om je bezorgdheid te melden.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#8 , 22 mei 2017 14:38

Vroeger ook een tijdje naast een weide met koeien gewoond, en zoals hierboven gezegd: die loeiden zeker niet héél de tijd. In tegendeel. Zeker 's nachts hoorde je die beesten nauwelijks. Geen idee of zoiets ras-afhankelijk is, of afhankelijk van het aantal koeien op de wei? Je moet inderdaad tegen de geluiden van het "boerenleven" kunnen als je op den buiten gaat wonen, maar die geluiden kunnen soms ook abnormale proporties aannemen. Koeien de constant loeien, lijkt bij een "abnormale proportie".
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

tira00
Berichten: 929

#9 , 22 mei 2017 17:00

Inderdaad; koeien loeien normaal niet de hele tijd. Is abnormaal.
Ze doen het alleen als er iets is.

Hebben ze pas gekalfd en roepen ze erop ?

jef007
Berichten: 1679

#10 , 23 mei 2017 12:42

koeien die constant zouden loeien is niet normaal
hebben ze genoeg eten en drinken?

ik veronderstel dat die koeien niet gemolken worden vermits de boer elders woont, het zullen jonge dieren zijn.

ik denk dat u het probleem erger maakt dan dat het is, wat is er nu vrediger dan grazende koeien die u kan bewonderen als u in de tuin zit!

jef007
Berichten: 1679

#11 , 23 mei 2017 12:43

ps
hoeveel koeien staan er op de grond? en hoe groot is het perceel?

eylis
Berichten: 8840

#12 , 23 mei 2017 18:20

en hebben ze water....

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”