hoe advocaat zoeken?

MariaCornelia
Topic Starter
Berichten: 11

hoe advocaat zoeken?

#1 , 16 mei 2017 12:36

Beste

Ik zoek een advocaat voor scheiding. Ik had een advocaat en had een pro deo dossier maar gezien de moeilijkheden (ex met alcoholprobleem) is de echtscheidingsprocedure nog niet op gang gezet.
Nu sluit de advocaat eenzijdig het pro deo dossier af omdat mijn dossier te lang open staat. Kan zij dit zomaar?
Ondertussen heb ik geen recht meer op een pro deo dossier omdat ik ondertussen loonsverhoging kreeg.

Waar kan ik toch een niet al te dure advocaat vinden?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 16 mei 2017 12:45

Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

MariaCornelia
Topic Starter
Berichten: 11

#3 , 16 mei 2017 15:04

Dat is wel heel kort door de bocht? Hoe koop ik een brood? Ik ga naar de bakker? Nee, dat wil ik niet zeggen. Hoe kan ik het kaf van het koren scheiden?

Reclame

LeenW
Berichten: 12826

#4 , 16 mei 2017 15:11

Uiteindelijk komt het daar wel op neer. Je gaat al eens een slechte bakker tegenkomen, dan kom je daar niet meer terug. Als het niet klikt met je advocaat, beeindig je de samenwerking.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#5 , 16 mei 2017 15:12

Op dit forum mogen wij geen enkele advocaat aanbevelen, als hij goedkoop moet zijn kijk op de website van advocaat.be en zie hoe lang hij bezig is, een jonge advocaat die pas begonnen is werkt meestal iets goedkoper dan een oude rat in het vak.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#6 , 16 mei 2017 15:27

Als u recht hebt op pro deo waarom dan een gaan betalen, advocaat kost minstens €100 + BTW per uur dat hij werkt.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#7 , 16 mei 2017 15:38

@ sloeberken

Dit heeft TS gepost
Ondertussen heb ik geen recht meer op een pro deo dossier omdat ik ondertussen loonsverhoging kreeg.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

mava105
Berichten: 22257
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#8 , 16 mei 2017 19:49

Informeer bij vrienden en kennissen.

Weo
Berichten: 414
Juridisch actief: Ja

#9 , 18 mei 2017 18:17

Nu sluit de advocaat eenzijdig het pro deo dossier af omdat mijn dossier te lang open staat. Kan zij dit zomaar?
Ondertussen heb ik geen recht meer op een pro deo dossier omdat ik ondertussen loonsverhoging kreeg.

Waar kan ik toch een niet al te dure advocaat vinden?
Zelfs al had de advocaat het dossier niet afgesloten, dan nog had je geen beroep meer mogen doen op pro deo bijstand. Als je financiële situatie positief wijzigt tijdens de aanstelling van de pro deo-advocaat, moet hier onmiddellijk rekening mee gehouden worden (in principe toch - wordt vaak tegen gezondigd).

Een niet al te dure advocaat vind je door een aantal advocaten te contacteren (na eens rond te vragen bij vrienden en familie) en een duidelijke inschatting te vragen van wat het zou kosten om een echtscheidingsprocedure te voeren. Zoals andere forumleden reeds zeiden, er is geen website waar je alle advocaten gerangschikt vindt van goed naar slecht en van duur naar goedkoop.

Terug naar “Echtscheiding”