schorsing door werkgever

Meruth
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

schorsing door werkgever

#1 , 12 mei 2017 19:06

Kan mijn werkgever mij 3dagen schorsen van mijn werk door een deur licht te beschadigen,anders had ik geen toegang tot de werkvloer omdat mijn sleutel afgebroken was in het slot

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 12 mei 2017 19:35

Wat staat er in het arbeidsreglement over tuchtmaatregelen
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Meruth
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 12 mei 2017 20:15

staat niks van in

Reclame

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#4 , 15 mei 2017 16:56

Kan mijn werkgever mij 3dagen schorsen van mijn werk door een deur licht te beschadigen,anders had ik geen toegang tot de werkvloer omdat mijn sleutel afgebroken was in het slot
Dus uw sleutel breekt af in het slot, en het beste dat jij kan bedenken is: "Ik forceer de deur (= braak), zonder mijn werkgever eerst even te verwittigen"? Mij lijkt het dat je in zo'n geval eerst uw baas belt, hem meldt dat de sleutel afgebroken is in het slot, en hem vraagt wat je nu moet doen...

In theorie kan uw baas u beschuldigen van braak of indringing, aangezien je niet (meer) over een sleutel beschikte om die ruimte binnen te raken.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

LeenW
Berichten: 12825

#5 , 15 mei 2017 19:48

Hebt u de schade al vergoed?

Franciscus
Berichten: 38592

#6 , 15 mei 2017 19:51

Is beschadiging of vernieling van afsluiting.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#7 , 16 mei 2017 11:21

Is zo'n actie reden genoeg voor ontslag om dringende reden? Indien wel, zou de TS best tevreden zijn dat hij slechts drie dagen geschorst wordt...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Andere”