Bijverdienen als werkloze

goalsurfer
Topic Starter
Berichten: 25

Bijverdienen als werkloze

#1 , 25 apr 2017 07:40

Naar het schijnt om bij te verdienen als werkloze moet je toelating vragen aan de RVA en dan mag je alles wat je bijverdient dus gewoon houden.

Het probleem ontstaat als je "bijverdient" zonder toelating te vragen. Het is dan ook niet echt de bedoeling bij te verdienen maar wel van op deze manier van de dop af te geraken. Alleen vraagt de uitbetalingsinstelling helemaal niets terug. Ik heb rond 2010 eens een aangifte gedaan van $ 29 voor een Amerikaans bedrijf die ik onmiddellijk heb moeten terugbetalen. Alles wat ik daarna bijverdiend heb (niet meer voor Amerikaanse bedrijven alsof dat er iets mee te maken heeft) en aangegeven heb daar wordt niet eens meer op ingegaan en bovendien doen ze net alsof ze niet eens weten waar ik het over heb. Ook voor de belastingen heb ik niets moeten bijbetalen waarvan ik eerst dacht dat het normaal was tot ik gisteren ergens een (waarschijnlijk foutief) percentage op de laagste schijf heb zien staan.

Ik ben dus terug gekalmeerd maar vind dit geen oplossing.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#2 , 27 apr 2017 14:32

Ik kan geen touw vastknopen aan uw bericht. Ik vind ook nergens een concrete juridische / fiscale vraag terug. Kan je uw vraag eens proberen herformuleren?
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

jef007
Berichten: 1679

#3 , 07 mei 2017 15:47

toen werd het stil....

Reclame

Terug naar “Andere”