Reservatie annuleren/wijzigen zonder toestemming

Fidelis
Topic Starter
Berichten: 7

Reservatie annuleren/wijzigen zonder toestemming

#1 , 24 apr 2017 20:25

Geachte

Voor mijn vrijgezellenfeest werd er een VIP tafel geboekt in een discotheek.
We hebben een bevestigingsmail dat we voor een bepaald bedrag met 10 personen toegang hebben en een drank budget.

Echter is er nu op diezelfde dag een evenement gepland, wij zagen dit via Facebook en werden hiervan niet op de hoogte gebracht.
De organisatie die in de discotheek het evenement laat doorgaan zegt dat onze overeenkomst met de discotheek niet meer telt.

Ze bieden ons wel een VIP tafel en toegang aan als we 75euro meer betalen (en 10euro minder drank budget)

Kan dit zomaar? Wij hadden toch eerder een overeenkomst met de discotheek... Kan die organisatie zomaar zeggen nu zijn wij "baas"?

Ik zou graag tegen de discotheek uitbater zeggen we zijn dit overeen gekomen jullie moeten ons aan deze prijs en voorwaarden binnen laten..
Maar is dit zo?

Alvast bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Blaatpraat
Berichten: 3793

#2 , 24 apr 2017 21:40

Wat staat er in de voorwaarden omtrent reservaties met die discotheek?
Ik ga ervan uit dat je de voorwaarden vrij kunt opvragen op de website, of gekregen hebt toen je reserveerde.

Bart Vissers
Berichten: 1564
Juridisch actief: Nee

#3 , 24 apr 2017 22:52

En als er annulatievoorwaarden zijn, dan moeten die evenwichtig zijn.
(Niet eenzijdig, zoals bv. klant mag niet opzeggen tenzij schadevergoeding, discotheek mag opzeggen zonder schadevergoeding).
Ik heb absoluut geen probleem met foute antwoorden. Ik maak ze ook. Dat is een leerproces.
Wat me wel stoort zijn zij die eigenlijk wel beseffen dat ze fout zaten, maar stijfkoppig volhouden zonder een juridische onderbouw te geven.

Reclame

Fidelis
Topic Starter
Berichten: 7

#4 , 25 apr 2017 00:22

De reservatie gebeurde via mail dit is het enige wat we hebben:

Beste *****,
dank je wel voor je mailtje!
Ik heb voor jou een tafel ingeboekt voor zaterdag ****** met het pakket van €600
Gratis inkom voor 10 personen en een drankbudget van €560 inbegrepen.
Mocht u om een of andere reden niet aanwezig kunnen zijn, graag een mailtje vooraf met een annulatie.
Met vriendelijke groeten
*****

Op hun site is niets terug te vinden over de voorwaarden bij reservaties enkel een huisreglement.
Alvast bedankt voor de reacties

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#5 , 25 apr 2017 12:04

U hebt verder niets met de andere organisatie te maken. U hebt een afspraak met de discotheek, en het is aan de discotheek om die afspraak te laten doorgaan. Dat zij ondertussen hun discotheek ook aan een andere organisatie verhuurd hebben is hun probleem. U hoeft dus niet te communiceren met die andere organisatie.

Stuur een mailtje naar de discotheek, meld hen dat je gezien hebt dat een andere organisatie de volledige discotheek heeft "afgehuurd", en vraag hen hoe zij dat zien in het licht van jullie afspraak. Wacht dan hun antwoord af en op basis daarvan kan je verdere stappen ondernemen (indien nodig).
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Consumenten Koop”