Iemand uit een woning laten zetten met handelspand....

Melissa1986
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Iemand uit een woning laten zetten met handelspand....

#1 , 19 apr 2017 21:22

Hoi,

Mijn stiefvader is zwaar alcoholverslaafde, is al meerdere malen opgenomen en gecolloqueerd geweest, hij wil niet stoppen met drinken en mijn moeder is het spelletje opname, terug oplappen, terug beginnen drinken meer of moe... de politie is al meerdere keren langs gekomen, hij heeft al klachten gekregen dat hij dronke rondloopt in de gemeente enz enz... hij heeft mij al geslaan, bedreigt mijn moeder meerdere malen per dag....hij heeft al het geld van de rekening van het cafe overgeschreven naar zijn rekening, hij heeft ook geld van de klanten hun kaartersclub gestolen...Heeft de verzekering van de auto gaan stopzetten enz enz.... teveel om op te noemen wat die mens allemaal al niet heeft gedaan! Zij heeft een cafe die volledig op haar naam staart met huurcontract ook enkel op haar naam en daarboven is een woonst, hij komt te pas en te onpas in de privé (keuken) beneden om alcohol te komen nemen en iedereen het leven zuur te maken.... ze hebben nog een woning samen waar ik en mijn vriend in wonen.... kan zij laten buiten zetten en lopen wij dan gevaar om uit het huis gezet te worden, volgens de advocaat kan hij ons niet zomaar buiten zetten maar de sitiuatie komt onleefbaar, hij heeft maar enkele maanden meer te leven, (kapotte leven, aangetaste nieren en pancreas) moeten wij dan wachten tot hij letterlijk neervalt want het kan maanden duren tot het proces van uit het huis zetten voorbij is..... wat kunnen wij doen? het is onhoudbaar....

Mvg, Melissa.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38599

#2 , 23 apr 2017 13:08

Ze hebben nog een woning samen:
In die woning mag hij binnen zolang er geen rechter dat verbied -- ofwel als maatregel wegens lastig vallen ofwel wegens afzonderlijke woonst bijzondere maatregelen scheiding.
Als het handelspand en de 'privé' niet die woning betreft mag hij daar niet binnen.
Hoe kan hij als niet eigenaar van de 'firma' aan de rekening van het café dat kan alleen diegene die het café uitbaat?
Diefstal is het wegnemen van goederen niet zijn eigendom dat gaat op voor het inkomen van het café en zeker van derden nl de kaartersclub.
Als jullie en niet hij ingeschreven staan in het huis ( van uw ouders) is dar wettelijk jullie woning ( ongeacht type of geen huurcontract dat heet bezetting ten bede). Ook als is uw vader daar mede-eigenaar van dan noch kan hij daar niet binnen gezien het niet zijn woning is (wel zijn eigendom).
Indien er huur dient betaald te worden heeft hij wel recht op de helft ( eventueel na terugbetaling aan café en kaartersclub hun gelden).

Als hij syndroom van Korsakov heeft kan de vrederechter hem inderdaad laten colloqueren. (zowel via gewone als dringende procedure).
De vrederechter kan ook iemand van jullie of een advocaat aanstellen als bewindvoerder dan beschikt hij niet meer over de mogelijkheid om (veel) geld uit te geven ...maar de bewindvoerder moet dan wel alle financiën voor hem regelen.

Reclame

Terug naar “Administratief recht”