Inkomen vrouw beter verlagen?

Kieron
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Inkomen vrouw beter verlagen?

#1 , 14 apr 2017 12:10

Dag,
Mijn vraag, heb pensioen als militair, de eerste maal toen mijn vrouw 65 werd, werd mijn pensioen meer belast, kreeg 50€ minder, ok dat was te
doen, daar zij 400€ pensioen kreeg, daarna kreeg ze nog eens, 400€,pensioen meer van Engeland, waar ze 10 jaar had gewerkt, toen was de vreugde
minder groot! werd meer belast 250€ :oops:
Nu mijn vraag, kan van het werk wat ik nu doe( 3 dagen per week) 300€ pensioen aanvragen, is het voordeliger voor mij dat ik misschien, een v/d
pensioenen van mijn vrouw, stop zet, en 300€ pensioen aanvraag?
Graag iemand zijn goede raad.
Dank u
Kieron

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Sirkii
Berichten: 5416

#2 , 14 apr 2017 12:49

Er is een gouden regel: hoe meer belasting je moet betalen (als gezin) hoe meer je overhoudt (als gezin) (*). Je vrouw draagt nu 800€/maand bij aan het gezinsinkomen en daar hou je (als gezin) 500€ schoon van over. Da s toch een mooi extraatje?

Als je stopt met werken en uw extra pensioen van 300€ opvraagt zal je (gezins)inkomen natuurlijk dalen want k veronderstel dat je bijkomend inkomen nu meer dan 300€ schoon bedraagt. Deze beslissing staat los van t pensioentje van je partner.

(*). Speciallekes zoals het verliezen van een studiebeurs of inkomensafhankelijke premies niet in rekening gebracht.

Reclame

Terug naar “Pensioenen”