Rechter gebruikt prive zaken die ze te weten komt via via

Stoffel83
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Rechter gebruikt prive zaken die ze te weten komt via via

#1 , 13 apr 2017 23:43

Hey,

Heb hier een de korte vraag ivm een situatie die ik in zit.
Er is een uitspraak gebeurd voor de jeugdrechtbank, dat ik aan mijn ex een bepaald bedrag moet betalen.
Maar in de uitspraak is vermeld dat ik maaltijdcheques heb en dit is door niets of niemand vermeld.
Niet door mij niet door mijn advocaat, maar heb een vermoeden van waar dit komt maar ik weet niet wat ik hier aan kan doen.

Dus mijn vraag is:
Mijn baas is de vader van de rechter in de jeugdrechtbank, en heb een vermoeden dat hIJ aan de rechter (dochter) heeft verteld dat ik maaltijd cheques heb.
Mag hij dit zomaar vertellen zodat zijn dochter die mee in mijn dossier kan zetten om te gebruiken tegen mij in voordeel van mijn ex?
Ik heb namelijk veel meer bewijzen dat mijn ex fraude pleegt en op leugens betrapt word om mij te pluimen.
Maar de rechter doet blijkbaar meer moeite om hem te steunen door privé dingen die ze normaal niet kan weten te gebruiken.

Dan heb ik nog een korte vraag 2:
Mijn ex is wonende in een appartement die samen met een zaak in het zelfde gebouw is.
Hij kwam op de rechtbank aan met maandelijkse kost elektriciteit van 226,15€ en 153€ (Gsm, tv en internet)
De zaak en appartement is van 1 persoon maar appartement word verhuurt aan mijn ex partner.
Ik vermoed dat de zaak en het appartement maar 1 elektriciteit meter zitten waardoor hij het verbruik van de zaak ook aan mij door rekent.
Kan ik dit laten uitzoeken? Of kan ik dit niet zomaar?
Ook 153€ internet, tv en gsm vermoed ik dat ook de zaak van het internet en de tv abonnement mee geniet wat opnieuw tegen mij gebruikt word.

Kan iemand mij hier al een beetje verder mee helpen aub?

MVG Kristof

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Milo72
Berichten: 1016

#2 , 14 apr 2017 09:34

Heeft de rechtbank niet op 'n bepaald moment een loonbrief of dergelijke te zien gekregen, om jouw inkomen vast te stellen en zo ? En staat het feit dat je maaltijdcheques hebt niet gewoon vermeld op je loonbrief ? ...
Ik ben geen jurist - mijn posts zijn dus enkel gebaseerd op mijn eigen mening en gezond verstand

Bart Vissers
Berichten: 1564
Juridisch actief: Nee

#3 , 14 apr 2017 10:00

Rechter mag enkel gebruiken wat partijen aanbrengen of wat algemeen geweten is.
M.i. kun je dit betwisten.
Als je echter gevraagd bent een volledig overzicht te geven, dan rust er op jou ook een medewerkingsplicht. En kan je zulke zaken niet verzwijgen. Kan dus anders uitvallen dan gewenst.
Ik heb absoluut geen probleem met foute antwoorden. Ik maak ze ook. Dat is een leerproces.
Wat me wel stoort zijn zij die eigenlijk wel beseffen dat ze fout zaten, maar stijfkoppig volhouden zonder een juridische onderbouw te geven.

Reclame

Stoffel83
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#4 , 14 apr 2017 12:50

Klopt sorry die loonbrief is doorgegeven en daar staat het op, niet meer aan gedacht in al die situaties.

En iemand antwoord op vraag 2?
Mijn ex is wonende in een appartement die samen met een zaak in het zelfde gebouw is.
Hij kwam op de rechtbank aan met maandelijkse kost elektriciteit van 226,15€ en 153€ (Gsm, tv en internet)
De zaak en appartement is van 1 persoon maar appartement word verhuurt aan mijn ex partner.
Ik vermoed dat de zaak en het appartement maar 1 elektriciteit meter zitten waardoor hij het verbruik van de zaak ook aan mij door rekent.
Kan ik dit laten uitzoeken? Of kan ik dit niet zomaar?
Ook 153€ internet, tv en gsm vermoed ik dat ook de zaak van het internet en de tv abonnement mee geniet wat opnieuw tegen mij gebruikt word.

Franciscus
Berichten: 38590

#5 , 06 mei 2017 21:53

Dat kan u aan de rechter aanbrengen als argument.
Rekeningen moeten zo wie zo op zijn naam staan.

PS als u natuurlijk de rechter al beschuldigd hebt van de feiten ....wordt dat wel een hééél moeilijk proces.
Vermoedelijk zal de rechter zich dan uit de zaak terugtrekken en zal de zaak aan een andere kamer toebedeeld worden.

Terug naar “Echtscheiding”