BVBA + Woning overnemen.

DieselFabre
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

BVBA + Woning overnemen.

#1 , 02 mar 2017 10:19

Hallo iedereen,

wij zitten met een ingewikkeld probleem en dus veel vragen.

Mijn moeder heeft een BVBA (kapperszaak)met daarboven een woning, nu zit zij met een fysieke handicap en kan zij de job niet meer aan en zou ze richting haar pensioen beginnen denken.Daardoor kwamen wij op het idee om mij zaakvoerder te maken (hoe kan dit? aandelen -> hoeveel %, schenking, erfenis? Inkopen?).En haar in dienst te nemen als werkneemster en gerante, beide full time (gaat dit?). We zouden haar als werkneemster op invaliditeit zetten en als gerante full time. Nu als ik me niet vergis, als mijn moeder op pensioen gaat zou dit berekent worden op de laatste 8jaar dat zij gewerkt heeft (zij zou dus nog 8jaar als loontrekkende (dus de werkneemster full time en de Gerante functie full time) werken. Dan naar de toekomst toe zouden we een van haar huidige werkneemsters als gerante opleiden of haar de zaak laten huren (gaat dit?). En zouden we een nieuwe woning kopen (op mijn naam). En willen we de woning boven de zaak opsplitsen, gaat dit?Verder zouden we de woning uit de BVBA willen halen hoe kan dit? Zo niet, als we de BVBA zouden ontbinden hoe gaat dit in zijn werk?Dan zouden we daarna iets nieuws oprichten, zaak en woning appart en haar dan in dienst nemen.En willen we de woning boven de zaak opsplitsen, gaat dit?En deze verhuren, samen met de zaak beneden zouden we dan door de huidige werkneemster als gerante of laten huren. Nu zitten we met het probleem de relatie tussen mijn moeder en ik zit goed, maar tussen ons en mijn broer niet, hoe kunnen we hem buitenspel zetten qua erfenis (niet volledig, hij zou een geldsom krijgen ter waarde van 33% van haar totale nettowaarde).

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding