volmacht onder valse voorwendsel

MaLuK
Topic Starter
Berichten: 82

volmacht onder valse voorwendsel

#1 , 01 mar 2017 23:29

Hallo allemaal,

Mijn broer is psychisch ziek, hij wordt 4 keer om de jaar opgenomen in het psychiatrische ziekenhuis in St. Truiden.
Dagelijks komt de verpleging thuis om hem van medicatie te voorzien, hij woont momenteel bij mijn broer en zijn vrouw.
Nu zijn onze beide ouders beiden overleden sinds twee en vijf jaar, We zijn een groot familie, één van de 3 zussen zussen kregen van onze ouders (Volmacht) om over de financiele administratie te bekommeren en de boodschappen.
Nu hadden mijn ouders geen schulden noch betaalden zij huur, hadden geen auto, of wat dan ook van die aard, kortom de gewone facturatie , zoals elektriciteit, water enz....
Mijn vader had een pensioen van 1700 en nog wat eurootjes/m.
Buiten zijn pensioen kregen mijn beide ouders samen extra 700 euro daarboven op, daar beiden ouders niet op hun eigen konden staan, kortom ze waren aangewezen voor hulp van buitenaf (wit/gele kruis).
Nu woonde mijn broer over wie ik het had hierboven, ook bij mijn ouders, en zijn maandloon van 1400 euro + 130 euro van de ziekenkas werd ook in de rekening gebracht als hulp. dus +- 4000 euro/maand.
Nu zijn volgens mijn zussen onze ouders gestorven als landlopers, geen noemenswaardig bedrag werd er op hun rekening aangetroffen.
Wanneer ik hen daarover aanspreek, antwoorden zij gewoon dat beide ouders veel schulden hadden, wat natuurlijk niet waar is.
Ik heb de bank om afschriften gevraagd van de voorbije jaren om te achterhalen waar dat geld naartoe is gegaan.
Is er een kans dat de overige broers nog geld gaan zien wanneer er duidelijk bewijs is dat het geld werd verduisterd?
Mijn broer heeft geen rode duit op zijn bankrekening, wanneer ik hen vraag om zijn bankaart te geven om te kontroleren , weigeren ze dat, tot voor kort hebben zij hem misleid en naar de bank geleid om een volmacht te maken, denkend dat zij daarmee gerechtigd zijn.
Mijn schoonzus die nu voor hem zorgt heeft uitreksels van beide ouders en dat van mijn broer bijgehouden, en wat daar aan bedragen zijn afgehaald is gaat boven mijn pet!
Mijn broer zijn zichtrekening vertoont Auto5 500 euro overgeschreven terwijl mijn broer noch auto noch verzekering heeft, carrefour170 euro aan inkopen, schmink producten, brussel afhaling 200 euro, telefoonkaarten Base en de lijst gaat door en door.
En waaneer ik hen vraag hoeveel hij op zijn spaarrekening heeft, zeggen ze 0 euro.
Wat kan ik doen om hen te dwingen die bankaart te overhandigen en kan ik via rechtelijke instanties mijn zussen dwingen de gelden die zij voorzichzelof hebben verrijkt terug te vorderen?,
Een bewindvoerder is te riskant, niet omdat mijn broer zijn loon beheerd wordt door hem, maar omwille dat ik vrees dat ze hem opnieuw gaan opnemen in die instelling, en dat wil hij niet.
Aub, iemand een suggestie?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
MaLuK
Topic Starter
Berichten: 82

#2 , 08 mar 2017 15:21

De probleem is van de baan. :D
Bedankt voor het meedenken

Reclame

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”