Leven na faillissement

isabelleplaetevoet
Topic Starter
Berichten: 14
Juridisch actief: Nee

Leven na faillissement

#1 , 27 feb 2017 19:59

Ik ben op 1 juli 2016 persoonlijk failliet verklaard en mijn man ook. We waren getrouwd zonder contract en eenmanszaak.

Ik heb enkele vraagjes

Er zit een onroerend goed in het faillissement en de aangestelde notaris werkt tegen om te verkopen. Staat tot op heden niet te koop. Kan dit zomaar?

Ik moest normaal voorkomen voor vervroegde verschoonbaar heid op 1 maart maar de curator gaat uitstel aan vragen wegens het gebouw niet verkocht

Mijn man heeft loonbeslag mr werkt nu op weekcontracten hoe gaat dat loonbeslag in zijn werk

Ik heb mij laten vertellen dat vervoerskosten niet onder loonbeslag vallen. Die zijn 10.25 euro per gewerkte dag klopt dit

Ik krijg geld terug vd belastingen maar die wordt waarschijnlijk ingehouden

Wat gebeurt er met het ingehouden loon.er moet nog een kwartaal sociale bijdrage betaald worden maar de curator zegt dat hij dat niet kan. Daarmee ben ik niet in regel met ziekenfonds of ik moet een bijdrage betalen van 2700 euro. Onmogelijk dus

Ik weet het t een hele lijst maar ik krijg nergens een deftig antwoord

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 27 feb 2017 21:09


er moet nog een kwartaal sociale bijdrage betaald worden maar de curator zegt dat hij dat niet kan. Daarmee ben ik niet in regel met ziekenfonds of ik moet een bijdrage betalen van 2700 euro. Onmogelijk dus
Dit was enkele jaren gelen zo dat het laatste kw moest betaald zijn voor in orde te zien met het zieken fonds, maar dit is gelukkig veranderd, daar voor moet je u contact opnemen met je sociale kas.

ga eens naar deze link daar staan antwoorden op voor je meeste vragen .

http://www.dyzo.be/faq-overzicht/faillissement
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

isabelleplaetevoet
Topic Starter
Berichten: 14
Juridisch actief: Nee

#3 , 28 feb 2017 06:31

Ik heb al contact opgenomen met partena maar zij willen het niet geven de bedragen zijn enkel bevroren. Het gaat om laatste kwartaal 2015 en 1ste en 2kwartaal 2016. Heb enkel brief gekregen waarop dat er staat dat de bedragen niet inbaar zijn. Ik weet niet waar dat ik nog moet lopen

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#4 , 28 feb 2017 07:23

Je heeft via je faillissements verzekering altijd recht op 4 kw gezondheidszorg.

Het grote probleem zal bij je zijn dat je u laatste kw nooit heeft betaald, die voorgaande kw maken niks uit !

Heeft je curator je nooit gezegd bij het begin van je faillissement om het laatste kw toch nog te betalen, deze heeft altijd zeer belangrijk geweest voor je ziekte verzekering.
In 2008 is daar een verandering in gekomen maar dit is toch niet waterdicht zo als ik hoor.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Vennootschappen & Verenigingen”