Plaats tewerkstelling / voorstel vacature zonder arbeidsvoorwaarde+dreiging slecht referentie

climber1986
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Plaats tewerkstelling / voorstel vacature zonder arbeidsvoorwaarde+dreiging slecht referentie

#1 , 25 feb 2017 16:15

Geachte,

Enkele maanden geleden is onze firma overgenomen.

enkel dagen geleden kreeg ik door HR een vacature voorgesteld bij de zustermaatschappij.
Deze vacature houdt in dat ik gedegradeerd word en meer kilometers zou moeten doen.
Ik zou moeten mijn beslissing moeten doorgegeven hebben het moment zelf maar heb dit geweigerd.

Hun antwoord was als je niet ingaat op de vacature wordt je ontslagen.

De zustermaatschappij ligt echter 18 a 20 verderop.
Mijn huidig woon-werk verkeer lag al enkel op 20km.
Mogen ze mij tot die afstand tewerkstellen(enkel/retour komt dit neer op en dit zonder voorwaarden( ken de glijtijd niet, de sfeer, de verloning, .............).

Ik krijg ook de verplichtin opgelegd om overuren te doen terwijl mijn collega's er ook nog zijn.
Als ik deze niet doe krijg ik de melding van mijn bazin dat ze mij slechte referenties gaat bezorgen.
Dit heeft ze natuurlijk gezegd tegen mij als ik alleen op kantoor zat dus heb geen enkel bewijs.

Die slechte referentie verwijst naar niet want mijn laatste evaluatie was perfect in orde.
Ik heb die laatste evaluatierapport nog niet mogen ontvangen, mag ik dit de werkgever verplichten om te geven aangezien ik word bedreigd?

Met vriendelijke groeten



s

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 01 mar 2017 22:27

Geachte,

Enkele maanden geleden is onze firma overgenomen.

enkel dagen geleden kreeg ik door HR een vacature voorgesteld bij de zustermaatschappij.
Deze vacature houdt in dat ik gedegradeerd word en meer kilometers zou moeten doen.
Ik zou moeten mijn beslissing moeten doorgegeven hebben het moment zelf maar heb dit geweigerd.
je hebt het recht dit te weigeren.
Hun antwoord was als je niet ingaat op de vacature wordt je ontslagen.

De zustermaatschappij ligt echter 18 a 20 verderop.
Mijn huidig woon-werk verkeer lag al enkel op 20km.
Mogen ze mij tot die afstand tewerkstellen(enkel/retour komt dit neer op en dit zonder voorwaarden( ken de glijtijd niet, de sfeer, de verloning, .............).
je kan niet verplicht worden een degradatie van job te aanvaarden.

Ik krijg ook de verplichtin opgelegd om overuren te doen terwijl mijn collega's er ook nog zijn.
ook overuren kan je niet verplicht doen (tenzij bij uitzonderlijk werk)
Als ik deze niet doe krijg ik de melding van mijn bazin dat ze mij slechte referenties gaat bezorgen.
Dit heeft ze natuurlijk gezegd tegen mij als ik alleen op kantoor zat dus heb geen enkel bewijs.
u kan dit gesprek opnemen met een gsm, best dit dus doen.
Die slechte referentie verwijst naar niet want mijn laatste evaluatie was perfect in orde.
Ik heb die laatste evaluatierapport nog niet mogen ontvangen, mag ik dit de werkgever verplichten om te geven aangezien ik word bedreigd?
u kan niet verplichten dat de werkgever interne documenten geeft.

s[/quote]

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”