Politie weigert klachtenneerlegging

peterkwot
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

Politie weigert klachtenneerlegging

#1 , 22 feb 2017 11:00

Ik ben vader (100% belg) van 2 kinderen die misbruikt worden door hun moeder (heeft reeds meerdere jaren een eetstoornis en is lid bij Overaters Annonymus) en hun grootvader. De moeder van Turkse afkomst is aan't radicaliseren en ze onderdrukt de kinderen als ze bij haar zijn (1 weekend op de 2, overige tijd zijn ze bij mij). Zo weigeren de kinderen (7& 9 jaar) ondertussen vlees te eten omdat het halal is of omdat het misschien varkensvlees is.
Als ik aan mijn oudste vraag waarom dan maakt hij een tekening met daarop varkens in een slachterij waar wormen in zitten en waarop zijn grootvader staat die erop kotst (woord dat hij zelf erbij schreef). Dit is reeds lange tijd aan de gang en ik merk dat mijn kinderen meer en meer gebukt gaan onder die psychologishe druk en dat ze nu ook niet meer evenwichtig willen eten. Meermaals ben ik bij de politie geweest maar steeds maken ze maar een melding, en als ik dan vraag wat om een klacht neer te leggen weigeren ze dit.
Om er voor te zorgen dat mijn kinderen terug normaal over voedsel denken zal ik genoodzaakt zijn een psycholoog in te schakelen wat een grote kost is maar de gezondheid gaat voor alles, ook geestelijke gezondheid.
De politie en gerecht doen nu al meerdere jaren niets om mijn kinderen veilig te houden van deze psychologishe onderdrukking en ze willen ook geen klachtneerlegging noteren. Wat kan hieraan worden gedaan want zelfs sexuele onaanvaarbare handelingen (kussen op piemel,...) werd in het verleden gewoon geklasseerd zonder gevolg zelf met dokterbewijzen van beschadiging aan hun geslachtsdelen.
Wat kan ik doen om mijn kinderen veilig te houden als politie mijn klachtenneerlegging weigerd?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12827

#2 , 22 feb 2017 11:14

In dit specifieke geval: niets, het staat de moeder vrij haar kinderen op te voeden naar haar eigen godsdienst. Zolang het kind niet verwaarloost wordt (in casu niet de nodige voedingsstoffen binnenkrijgt), gaat de politie niets doen.

Een klacht seksueel misbruik bij kinderen gewoon negeren, zie ik ook echt niet gebeuren, sorry.

Franciscus
Berichten: 38592

#3 , 22 feb 2017 16:03

Rechtstreeks aangifte doen bij de procureur des Konings van alle feiten met een inventaris van alle bewijsstukken ( in copie).
De originele stukken niet bijvoegen die kan u later allemaal laten zien. Originele enkel aan uw advocaat geven of indien ze in beslag genomen worden wat ook kan zorgen dat u een inventarislijst hebt van de politiedienst (beslagnamestaat of staat overtuigingsstukken).

Uiteraard kunnen we niet weten of er inderdaad strafbare feiten zijn gebeurd of de situatie als een VOS moet aanzien worden.
Hebt u met de jeugdpolitie gesproken?
Maar moeder mag inderdaad haar godsdienst beleven - daar moeten beide ouders een akkoord over hebben. (co-ouderschap).

PS 100% Belg wat wil dat zeggen?

Reclame

peterkwot
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#4 , 22 feb 2017 23:30

Ik heb er geen probleem mee dat de kinderen bij haar geen varkensvlees eten, de Koran lezen en moeten bidden, maar dat ze onder druk gezet worden zodat ze zelfs geen vlees meer willen eten, en denken dat in vlees wormen en braaksel zit dat is voor mij een brug te ver, dit is niet in het belang van de kinderen. Hun moeder zou dit moeten begrijpen daar ze heel haar leven zelf al een eetstoornis heeft. Dus als ik het goed hoor is het psychologish onderdrukken en onder druk zetten van kinderen geen strafbaar feit en wordt dit gezien als godsdienst beleving. De kinderen zijn te jong om zichzelf te verzetten en psychologisch onderdrukken van kinderen zie ik wel als een misdaad, de kinderen zullen dit heel hun leven met zich meedragen en ondervinden er nu al de gevolgen van.

Franciscus
Berichten: 38592

#5 , 23 feb 2017 17:42

Goed lezen wat ik geschreven heb aub.
Een VOS is een verontrustende opvoedingssituatie daarom dat ik verwees naar de jeugdpolitie.
U moet op die feiten de nadruk leggen en niet op het godsdienstig aspect.
Ook eens lezen
http://www.juridischforum.be/forum/view ... 89&t=46358

Terug naar “Echtscheiding”