Niet toekennen aanpassingspremie badkamer

EenNieuweGebruiker
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Niet toekennen aanpassingspremie badkamer

#1 , 08 feb 2017 20:31

Even het probleem schetsen:

Mijn grootmoeder wilde gebruik maken van de Vlaamse aanpassingspremie om een tweede badkamer te voorzien op het gelijkvloers.
Via gemeente of OCMW heeft zij een informatiefolder meegekregen waarin de voorwaarden met betrekking tot minimumbedrag e.d. stonden opgelijst. De werken (plaatsen van een soort inloopdouche) werden uiteindelijk uitgevoerd in overeenstemming met de bepalingen uit deze folder.

De aanvraag voor subsidie kwam echter terug met een negatief antwoord. Reden: volgens de achterliggende regelgeving moet de ruimte minstens een douche en lavabo bevatten om als badkamer erkend te worden. Nu stond er in die ruimte reeds lange tijd een soort lavabo/uitgietbak met spiegel geïnstalleerd, die dus niet nieuw is en niet bij de aanvraag werd gedocumenteerd. In de geraadpleegde folder (ik neem aan een officiële publicatie) stond deze voorwaarde van een lavabo niet vermeld.

De vraag is: wat moet er gebeuren opdat de aanvraag toch erkend zou worden? Is het goed om foto's van het reeds geïnstalleerde wasmeubel op te sturen? Of zal er hier werkelijk een nieuw meubel gezet moeten worden (lijkt mij dwaas aangezien ze dan een nodeloze kost moet doen om toch te kunnen trekken).

De tekst van het bijhorende ministriëel besluit kan u hier vinden: https://codex.vlaanderen.be/PrintDocume ... e#H1037868

Alvast bedankt voor uw inzichten in deze zaak!

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding