verlenging groepsverzekering

ed.verbeke
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

verlenging groepsverzekering

#1 , 01 feb 2017 21:25

Ik word op 18 maart 2017 60 jaar.
Ik was in 2001 zaakvoerder van een vennootschap. Er is toen een groepsverzekering onderschreven met uitbetaling op mijn 60 jaar. Sinds 2007 ben ik geen zaakvoerder meer van dit bedrijf. Deze groepsverzekering is dan premievrij vanaf 2007 (wanneer ik het bedrijf verlaten heb).
Nu ben ik loontrekkende.
Aangezien de wetgeving omtrent de pensioen regeling gewijzigd is, kan ik pas op mijn 62ste op vervroegd pensioen.
Dus heb ik aan mijn vezekering maatschappij gevraagd of het contract verlengd kan worden, desnoods aan nieuwe opbrengst voorwaarden.
Ik kreeg volgend antwoord:

"Het betreffen een UKMT (Uitgesteld Kapitaal Met Tegenverzekering), dus klassieke producten met een gewaarborgde hoge rente welke premievrij staan.
Fiscaal statuut van de polissen: IPT Zelfstandigen
Aangezien verzekerde zelf niet meer zelfstandig is, kunnen deze polissen niet verlengd worden"

Dus ben ik verplicht de uitbetaling te aanvaarden en hierdoor verhoogde belasting te moeten betalen, zonder op pensioen te gaan.
mijn volgende vragen:
1. kan de verzekering maatschappij zomaar beslissen het contract niet te verlengen.
2. bestaat er een mogelijkheid om uitbetaling pas te laten uitkeren bij mijn wettelijke pensioenering?

E.V.

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding