Invaliditeit, werkonbekwaam, ziekte?

Moan
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Invaliditeit, werkonbekwaam, ziekte?

#1 , 25 jan 2017 10:18

Hallo, ik (46j) ben nu bijna 3 jaar thuis door ziekte. Ik werkte in een OCMW. Het eerste jaar was ik thuis door zware rugproblemen. Alsof dat nog niet genoeg was kreeg ik ernstige complicaties bij een buikoperatie. Ik heb hiervan 2 maanden in coma gelegen. Ondertussen is dan ook duidelijk geworden bij onderzoeken van dokters dat ik niet meer zal kunnen gaan werken. Door de lichamelijke gevolgen als zenuwpijnen, gewrichtsproblemen en cognitieve problemen is dit niet meer mogelijk.
Mijn gezinssituatie is dat ik gehuwd ben en twee kinderen van 4 en 6 jaar heb. We hebben sinds 5 jaar een huis gebouwd;
Mijn vrouw heeft een week geleden een aanvraag ingediend om mijn 'handicap/invaliditeit te laten herkennen.
Ik lees veel over 'pensioen door ziekte', 'op invaliditeit gezet worden' ea ... .
Ik heb ook van mijn eerste jaar een attest van beroepsziekte ...
Wat is voor mij de beste oplossing ... ? Of welk statuut lijkt voor mij het best? Heb ik dit zelf in de hand?
Door die onvoorziene gebeurtenissen zijn wij financieel in de problemen aan het komen.
Ik weet echter niet wat ik nu moet aanvangen.
Hopelijk kan iemand op deze site mij info geven.

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding