car policy

gebruiker28
Topic Starter
Berichten: 14
Juridisch actief: Nee

car policy

#1 , 22 dec 2016 22:23

ik werk sinds oktober als interim. ik zou vast contract in februari moeten krijgen. Ik kreeg ook bedrijfswagen . nu maand geleden heb ik ongeluk gehad . ik heb op iets gereden en mijn olietoevoer was kapot. ik ben ook niet meteen gestopt. ik wist eigenlijk niet wat er aan de hand was. nu daardoor is motor volledig kapot en garage vraagt 11.000€ om reparaties te doen. Verzekering komt er niet tussen en fleet zou mij verantwoordelijk stellen. nu ik heb nooit iets getekend van car policy en heb dit ook niet gezien. Wat kan the worst case scenario worden? Ga ik dit moeten betalen? ik wil mijn job niet verliesen en hoopte echt op vast contract maar vrees dat het nu een strijd gaat worden. Fleet zei me dat management me hierover nog ging aanspreken ten gepaste tijden?? wat betekend dit? ik heb enorm veel stress hierrond. heeft iemand hier al ervaring hiermee?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 22 dec 2016 22:56

Op wat ben je gereden?

gebruiker28
Topic Starter
Berichten: 14
Juridisch actief: Nee

#3 , 23 dec 2016 08:37

Weet niet juist, ik denk op een loszittend kasei in Brussel

Reclame

gebruiker28
Topic Starter
Berichten: 14
Juridisch actief: Nee

#4 , 23 dec 2016 08:39

Nu ze zeggen dt doordat ik ik niet onmiddelijk gestopt ben is de schade erger geworden en de motor kapot is.
Het is dan abnormal gebruik door de bestuurde, maar als een bestuurder dat niet weet? Je doet zoiets toch niet express...

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#5 , 23 dec 2016 09:44

Als je met je carterpan iets raakt en je verliest je olie wat bij u is gebeurt dan begint het olie lampje te branden en moet de bestuurder ogenblikkelijk stoppen, wat u niet gedaan heeft waardoor de motor kapot is !

Wie gaat hier het gelag betalen ???
Dit dekt de verzekering niet!
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

gebruiker28
Topic Starter
Berichten: 14
Juridisch actief: Nee

#6 , 23 dec 2016 10:20

Ja maar je moet je toch veilig kunnen parkeren!! En ik wist niet dat de gevolgen zo zwaar gingen zijn

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#7 , 23 dec 2016 10:24

De vraag is of dit echter een zware fout is. Zal er deels van afhangen hoe ver je nog gereden hebt, want ik kan me voorstellen dat bij een ernstige scheur de olie volledig kan weglopen en de motor (bijna) direct kapot zal zijn. Als de werknemer bvb (fictief verhaal, zal hier neit van toepassing zijn) op de autostrade dit tegenkomt en verder rijdt tot de eerste afrit, dan lijkt me dit geen zware fout, maar een domme lichte fout.

Werknemer kan niet aansprakelijk gesteld worden voor een lichte fout, enkel voor een zware fout. Bovendien moet er nog een akkoord zijn over het te betalen bedrag (en kan de werkgever dat niet eenzijdig opleggen).

gebruiker28
Topic Starter
Berichten: 14
Juridisch actief: Nee

#8 , 23 dec 2016 10:31

Ik was in centrum brussel... ik zal het wel horen zeker... bedrag van reparaties werd door garage vastgesteld. Ik zou nog iets van management hierover moeten horen.
Ik word gewoon gek van onzekerhied en ben ook bang dat ik dan uiteindelijk mijn vaste contract niet zal krijgen en dat is voor mij belangrijk.

mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#9 , 23 dec 2016 11:11

En ik wist niet dat de gevolgen zo zwaar gingen zijn
Volgende maal EERST de gebruiksaanwijzing lezen van de wagen.
Bij een rood lampje ONMIDDELLIJK stoppen. Afhankelijk van de wagen is er ook een geluidssignaal te horen.
Bij rood licht aan een kruispunt ga je toch ook niet een veilige parkeer plaats zoeken om stil te staan?

gebruiker28
Topic Starter
Berichten: 14
Juridisch actief: Nee

#10 , 23 dec 2016 11:23

Ok zal ik zeker doen volgende KEER

Terug naar “Andere”