Ontslag

sauveur
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Ontslag

#1 , 22 dec 2016 10:37

Beste,
Ik heb mijn ontslag gekregen op 17 mei 2011. Ondanks verschillende positieve reacties van de hoofdzetel in Amerika, ben ik toch door de werkgever ontslagen. Met de vermelding op mijn C4 'voldoet niet langer aan de vereiste' en dit na 11 jaar werkervaring in dezelfde firma.
Naar aanleiding van recente berichtgeving in de media, vraag ik mij af;
1. of dit ontslag juridisch in orde was?
2. heeft mijn vakbondsafgevaardigde voldoende moeite gedaan heeft om dit aan te vechten?
3. Indien neen, op een van de twee vorige vragen, kan hier nog iets aan gedaan worden?
beste dank voor uw antwoord.
Sauveur

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Milo72
Berichten: 1016

#2 , 22 dec 2016 11:44

1. denk je dat dit niet de echte reden van jouw ontslag is ?
2. kan je dit bewijzen ?
3. wat hoop je te bereiken door je ontslag aan te vechten ?
Ik ben geen jurist - mijn posts zijn dus enkel gebaseerd op mijn eigen mening en gezond verstand

Weo
Berichten: 414
Juridisch actief: Ja

#3 , 22 dec 2016 11:51

In de recente berichtgeving werd een ontslag gemotiveerd op basis van de ziekte van een persoon. Dit is een vorm van discriminatie. Op basis van de uitleg die je geeft is het onmogelijk om met zekerheid te zeggen of jouw ontslag "juridisch in orde" was.

Ook op de tweede vraag kan niet geantwoord worden. Niemand hier weet immers wat je vakbondsafgevaardigde heeft gedaan.

Ten slotte: ik vrees dat je niet veel meer zal kunnen doen. De vordering zal immers verjaard zijn.

Arbeidsovereenkomstenwet van 3 juli 1978:

Art. 15. De rechtsvorderingen die uit de overeenkomst ontstaan, verjaren één jaar na het eindigen van deze overeenkomst of vijf jaar na het feit waaruit de vordering is ontstaan, zonder dat deze termijn één jaar na het eindigen van deze overeenkomst mag overschrijden.

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”