Medische expertise

Neurostim
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Medische expertise

#1 , 08 dec 2016 18:55

Ik ben een kinesitherapeut van 36 en ik ben reeds 3,5 jaar arbeidsongeschikt. Ik heb een verzekering gewaarborgd inkomen omdat ik zelfstandig ben maar die doen al sinds het begin van mijn ao moeilijk om uit te betalen. Ik ben nu reeds 7 keer geopereerd ( van zenuwen verleggen, ribben uithalen tot nu het plaatsen van een neurostimulator tegen de helse pijnen) ik heb 2,5 jaar geleden zelf een medische minnelijke schikking aangevraagd omdat ik niet naar behoren werd uitbetaald. Daar is 1 zitting uit voort gekomen waar ik tot op het bot vernederd ben en waarbij ik nog verdere onderzoeken moest ondergaan om de gestelde diagnose te bevestigen. Het eerste luik was bij een psycholoog die moest bepalen of ik fysisch nog in staat was om te werken(!!!) ik ben vragende partij om nog te mogen werken maar dat zal niet meer als kine zijn. Het tweede luik was bij een prof in Leuven die, gelukkig, mijn diagnose heeft bevestigd en die mij daarna twee keer heeft geopereerd. Daarna hebben wij een advocaat geraadpleegd die ons advies gaf wat wel en niet mocht. Ik heb daarna de ombudsdienst van die verzekering een gepeperde brief gestuurd waarna ons geld na anderhalf jaar opeens werd gestort. Ik kreeg toen een brief dat de minnelijke schikking tot nader orde werd gestopt.
Ondertussen heeft die prof mij terug doorverwezen en ben ik nog 2 maal geopereerd. De adviseur van de mutualiteit wil mij niet aan het werk zetten maar dat noemen ze bij de verzekering een sociale instelling. Ondertussen heb ik alweer 8 maanden slechts 50% uitbetaald gekregen en vorige maand werd ik helemaal niet uitbetaald. Telkens zonder motivatie, ik heb nog nooit geweten waarom ik mijn uitkering niet krijg. Vandaag kreeg ik opeens weer een uitnodiging tot een tweede zitting bij de medische expert. Ik vraag mij af of ik deze kan weigeren want wij zijn nu ook gestart met een advocaat om de zaak in handen te nemen. Die verzekeringen proberen hun klanten te kraken in de hoop dat men opgeeft. Ik sta 200% recht in mijn schoenen en vind het verschrikkelijk dat men naast alle medische ongemakken nog moet opbotsen tegen die maffiapraktijken van de verzekeringen. Mentaal is het al moeilijk genoeg dat ik mijn geliefde job niet meer kan uitvoeren dat ik hier ook nog door moet. Kunnen jullie mij raad geven in deze zaak?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#2 , 08 dec 2016 19:09

U platte tekst is niet aangenaam om te lezen.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Reclame

Terug naar “Andere”