Ik en mijn vrouw staan al enige jaren op de wachtlijst voor een sociaal woning. Tot voor kort 3 september 2025 kregen wij een aangetekend schrijven van woon sprong. Daar stond in vermeld dat ze een aanbod hadden voor ons, om te kunnen gaan wonen in een sociale woning.
Wij keken in ons dossier en zagen daar een adres staan, wij zijn naar het betreffende adres gereden om het gebouw aan de buitenkant eens te zien en de buurt te zien. Toen we het pand zagen, schrokken wij, er was graffiti in de doorgang naar de garages toe en het pand zelf was niet meer dan een uitgebouwde zolder. Niet echt een plaats om te gaan wonen dachten wij meteen.
Wij hebben samen dan eens goed overlegd, ik en mijn vrouw. Toen besloten we dus het aanbod te weigeren en ons te laten scrappen van de lijst. Reden, als ze met geen betere oplossing kunnen komen dan zo'n uitgebouwde zolder. Dan wouden wij er helemaal niets meer mee te maken hebben. Dit was een fout van ons en ik geef het toe.
Nu vandaag 19 september 2025, kregen wij een aangetekend schrijven met de melding dat wij geweigerd hebben. MAAR, op het aangetekend schrijven staat een geheel ander adres van aanbod dat ze voor ons hadden. Een aanbod dat wel aantrekkelijk is. Nu voelden wij ons bedrogen natuurlijk. Omdat het adres in het dossier, helemaal niets was voor ons. Maar het adres dat ze hadden staan op het schrijven, staat ons zeker wel aan.
Wat kan ik hier dan alsnog tegen doen? Reageren op het schrijven is mogelijk, maar hoe serieus wordt dit genomen. Wat kan ik alsnog doen? Misschien kunnen jullie mij wat meer raad geven alstublieft. Als er vragen zijn, stel ze gerust, ik antwoord zo snel mogelijk.
Alvast een vriendelijke dank bij voorbaat voor uw tijd.
Vriendelijke groeten,
Werner