In navolging van mijn andere topic:
Ik heb via een vijftal documenten getracht om mijn recent jaarinkomen te bewijzen aan DVZ (dienst vreemdelingenzaken). Alle documenten werden afgewezen wegens niet recent genoeg of niet objectief genoeg, waardoor het verblijfsrecht van mijn verloofde twee keer na mekaar geweigerd werd.
Echter ben ik een zelfstandige kinesitherapeut. Ik beschik over een volledige patiëntenlijst per maand. Terugbetaling geschiedt via de mutualiteiten die onafhankelijk zijn en alles controleren. DVZ zou dan mijns inziens niet kunnen betwisten dat ik die prestaties geleverd heb, en ervoor betaald ben.
In de regel is het delen van die lijst (denk ik) een inbreuk op de privacywetgeving. Ik hoorde van de mutualiteiten dat ik die lijst niet met derden mag delen, maar ik weet niet of een federale overheidsdienst ook als derde wordt beschouwd.
Mag ik in deze context de patiëntenlijst delen met DVZ?
Indien niet vraag ik me af wie er aansprakelijk is voor de weigering van verblijfsrecht. Het lijkt erop dat ik verplicht ben de wet te overtreden om verblijfsrecht voor mijn verloofde te kunnen bekomen.