Lening huis

Forumregels
Tips om snel goede antwoorden te krijgen

- Geef in het onderwerp duidelijk aan waarover het gaat
- Wees beknopt (hoe meer tekst, hoe minder groot de kans dat het gelezen wordt)
- Wees volledig (zaken achterhouden zorgt ervoor dat er onmogelijk juist geadviseerd kan worden)
- Let op grammatica en spelling
Stella.
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Lening huis

#1 , 28 feb 2025 19:34

Hallo,

Wij hebben 3 februari 2025 lening ondertekend voor aankoop huis. Al de documenten zijn in orde gebracht. Woensdag 5 maart is het akte ondertekening. Nu is er en probleem opgedoken. Ik sta voor 1 jaar op de nationale bank voor het bedrag dat ik niet betaald heb ( 2200 euro ) dit is volledig voldaan hiervan hebben ze bewijs gekregen. Sinds 15 februari ben ik hierop gekomen.
Nu gaan ze samen zitten met en comité voor te bekijken dat onze lening nog kan doorgaan.
Kunnen ze ons nog steeds de lening weigeren ? Al de documenten zijn ondertekend bij de bank.

Bedankt voor de reactie’s

basejumper

#2 , 02 mar 2025 14:35

Beste

Bij de ondertekende documenten heeft u ongetwijfeld ook een aanvraagformulier getekend waarop u de door u vermelde lasten en inkomsten heeft getekend. Indien u deze last ‘vergat’ aan te geven kan men effectief het dossier terugtrekken wegens valse aangifte gegevens. Secundo zijn banken gehouden om de kredietcontrole te raadplegen vooraleer krediet te verstrekken. En lopen zij het risico door een rechtbank te worden terug gefloten indien bij een wanbetaling zou worden vastgesteld dat er lichtzinnig krediet werd verleend. Het feit dat u intussen betaalde doet daar geen afbreuk aan. U blijft 12 maand na aanzuivering schuld op de zwarte lijst staan. Het uitgangspunt is immers dat iemand die net uit de schulden is, niet de tijd had om enige buffer op te bouwen. Net zomin alsiemand die gisteren uit intensieve care ontslagen werd, vandaag onmiddellijk een marathon moet starten.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Reclame

Terug naar “Stel een vraag”