weiland wordt bosgebied

Forumregels
Tips om snel goede antwoorden te krijgen

- Geef in het onderwerp duidelijk aan waarover het gaat
- Wees beknopt (hoe meer tekst, hoe minder groot de kans dat het gelezen wordt)
- Wees volledig (zaken achterhouden zorgt ervoor dat er onmogelijk juist geadviseerd kan worden)
- Let op grammatica en spelling
Eyeco
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

weiland wordt bosgebied

#1 , 27 feb 2025 13:30

Ik heb een stuk grond dat bij het kadaster ingekleurd staat als bouwland maar op het gewestplan als bosgebied.
Er staat een garage op die ik heb kunnen laten vergunnen. Achter deze garage staat nog een garage en overkapping.
Deze gebouwen liggen voor de helft in bouwgrond met landelijk karakter.
Dan dienst omgeving moeten we de oprit naar de eerste vergunde garage opbreken. En moeten we de tweede garage en overkapping afbreken.
Zelfs hout opslag dat volledig op bouwgrond met landelijk karakter ligt zou er niet mogen liggen.
Er staat ook een caravan op waar mijn vader in woont, zonder elektriciteit of water en met domicille. Ook deze zouden we moeten verwijden.
Wat doe ik alles afbreken? Tot een minndelijke schikking komen? Gemeente wilt andere garages niet vergunnen.
Wat zijn mijn rechten?

lukasi

#2 , 27 feb 2025 14:10

Bouwland is niet hetzelfde als bouwgrond.
Omdat het perceel als bosgebied staat vermeld, vermoed ik dat u foutief de twee verschillende begrippen gebruikt. Er is wel degelijk een onderscheid. Bouwland is landbouwgrond, bouwgrond is geschikt voor bebouwing.

Reclame

Terug naar “Stel een vraag”