Verplicht omrijden

Forumregels
Tips om snel goede antwoorden te krijgen

- Geef in het onderwerp duidelijk aan waarover het gaat
- Wees beknopt (hoe meer tekst, hoe minder groot de kans dat het gelezen wordt)
- Wees volledig (zaken achterhouden zorgt ervoor dat er onmogelijk juist geadviseerd kan worden)
- Let op grammatica en spelling
Moustache1456
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Verplicht omrijden

#1 , 30 jan 2025 16:35

In Oostende hebben we de ondertussen bekende "Blauwe Bruggen". De doodsteek voor vele weggebruikers. Die bruggen gaan naar boven als er schepen of pleziervaartuigen van of naar het kanaal Oostende-Brugge willen varen. Vorige week stonden deze bruggen open. Op de baan - die vanuit de richting Bredene/Vuurtorenwijk loopt - staat er rechts een heel groot bord die aangeeft dat er een omleiding is. Het merendeel van de chauffeurs - die deze situatie kennen - rijden door als ze zien dat de bruggen in beweging zijn en binnen de 2 à 3 minuten terug doorgang verlenen. Als je op dat moment de omleiding volgt dan kom je aan de andere kant in een conflict terecht want de auto's rijden tegen dan al terug gewoon door. Geritst wordt daar omzeggens niet. Ik moest vorige week de blauwe bruggen niet gebruiken maar ik moest naar het tankstation die aan de overzijde ligt. De verbaliserende agent - die met zijn gsm alle nummerplaten fotografeerde - kwam tot bij mij en vroeg of ik blind was, of ik het grote bord niet had gezien. Ik wees hem er op dat ik op amper 400 meter van die bruggen woon en ze dagelijks gebruik en de situatie zeer goed ken maar dat ik nog amper 12 kilometer kon rijden tot mijn benzinetank leeg was en dus op weg was naar het tankstation waar ik altijd ga tanken en die aan de overzijde ligt en niet kan bereikt worden in de andere richting want daar staat een 'sens unique' teken uiteraard. Ah, ok, zei hij, rij maar door. Vanmorgen viel de boete in de bus, 184,42€ wegens het negeren van het bord die de omleiding toont alhoewel ik de blauwe bruggen niet nodig had..

LeenW

#2 , 30 jan 2025 16:40

Welke borden bent u voorbijgereden en hoe staat dit in het pv?

Sirkii

#3 , 30 jan 2025 18:33

Verbodsbord voorbijrijden is een overtreding …

Reclame

Blaatpraat

#4 , 04 feb 2025 15:27

AAn bedrag te zien is dat een derde graads inbreuk, dus bent u een C1 voorbij gereden Afbeelding

Daar zijn GEEN uitzonderingen op voor plaatselijk verkeer ...

Straatnaam waar overtreding begaan werd ?
Ik herken die plek uit het relaas van TS:
https://www.google.com/maps/@51.22278,2 ... FQAw%3D%3D

Het blauwe bord rechts kan draaien naar een C1 als de brug gesloten is.

Terug naar “Stel een vraag”