Buitenlandse EU firma in België.

Forumregels
Tips om snel goede antwoorden te krijgen

- Geef in het onderwerp duidelijk aan waarover het gaat
- Wees beknopt (hoe meer tekst, hoe minder groot de kans dat het gelezen wordt)
- Wees volledig (zaken achterhouden zorgt ervoor dat er onmogelijk juist geadviseerd kan worden)
- Let op grammatica en spelling
Rick Maender
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Buitenlandse EU firma in België.

#1 , 27 jan 2025 06:00

Dag iedereen,

Er is sinds een jaar een huis verkocht naast mij en sinds de renovatie die ze zelf hebben verricht verblijven dezelfde tiental mensen van Oost Europees origine die geen Nederlandse of Engels kunnen/willen spreken maar wel voor enorm veel overlast verantwoordelijk zijn.

Het gaat zeker om een bouw firma aangezien er altijd een werf pick-up aan de deur sta met Belgische nummerplaat en een bestelwagen met Poolse nummerplaat waar de naam van de firma dan wel is aangeduid. Het gaan dan om een firma dat industriële onderhoud-herstelling verricht van wat ik begrijp.

Er is enorm veel overlast met afval een nog eens persoonvoertuigen aangezien ze daar met een stuk of tien mannen daar verblijven. Is dit oké om Poolse werknemers in België te laten verblijven en dan met een Poolse nummerplaat te laten rondrijden terwijl de werkgever zich hier niet in België bevindt?

Ik vind een jaar best wel lang en lijkt mij meer en trucje om de Belgische belasting te onderduiken aangezien ze hier verblijven. In dit geval neem je toch een hotel voor de werknemers een huis kopen en renoveren dat geeft aan ze hier lang verblijven en niet enkel werk verrichten en terug vertrekken.

Het zou leuker zijn de plaatsen vrij te houden voor de mensen die dan belasting betaling om hier te kunnen parkeren ipv dit met buitenlandse voertuigen in beslag nemen dit hier geen cent betalen.

Wat zegt de wet daar over of mag dit gewoon?

Reclame