Begin februari hebben wij een jaar een nieuwe syndicus. Persoonlijk ben ik niet tevreden van deze syndicus communicatie verloopt slecht, vragen worden kort en niet to the point beantwoord, overdreven facturen van aannemers en stelt deze dan nog niet aan volgens de regels die in het reglement interne orde staan. enz enz. Voor deze syndicus was er een vrijwillige syndicus ( bewoner van het gebouw) die op den duur gewoon de handddoek in de ring heeft gegooid omdat hij de zaken niet geregeld kreeg. Ik heb wel meegestemd voor de vorige syndicus en de huidige ook. Maar nu stel ik mij toch vragen of alles wel verlopen is zoals het hoort. De vorige vrijwillege syndicus had geen contract en toen hij de handdoek in de ring heeft gesmeten heeft hij naar iedereen een bericht gestuurd waarop meerdere syndicussen stonden. Wij moesten voorkeur geven van 3 syndicussen en naar hem doorzenden. Plots valt er dan een brief in de bus van onze huidige syndicus waarop wij werden uitgenodigd voor een vergadering. Blijkbaar was dit voor de aanstelling van onze huidige syndicus. Wij hebben daar op deze vergadering wel ook voor deze syndicus gestemd die dus nu aan zet is. Maar stel me nu toch de vraag of alles correct verlopen is en of deze syndicus wettelijk gezien wel aangesteld is als syndicus. De vorige vrijwillge syndicus heeft nooit zijn ontslag gegeven. Dus begin me hier toch echt vragen over te stellen. De huidige syndicus moet die het regelement van interne orde niet aan ons bezorgen want het huidige is nog steeds het oude van de syndicus van enkele jaren geleden dus voor de vrijwillege syndicus.
Alvast bedankt voor de info