Bloed en/of Haaranalyse

Forumregels
Tips om snel goede antwoorden te krijgen

- Geef in het onderwerp duidelijk aan waarover het gaat
- Wees beknopt (hoe meer tekst, hoe minder groot de kans dat het gelezen wordt)
- Wees volledig (zaken achterhouden zorgt ervoor dat er onmogelijk juist geadviseerd kan worden)
- Let op grammatica en spelling
Orielton
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Bloed en/of Haaranalyse

#1 , 09 jan 2025 18:48

Beste
Ik beging op 25/05/2024 een overtreding. Alcoholintoxicatie 0,54 mg/L. In april 2025 moet ik voorkomen politierechtbank Gent. Heeft iemand ervaring met de uitspraken die hieromtrent gedaan worden in Gent?
Welke sancties worden doorsnee gegeven? Bloed en/of haaranalyse? Ik had wel in 2017 ook een bekeuring voor intoxicatie. Sindsdien heb ik geen bekeuringen meer gehad.
Ik ben administratief bediende maar rij ook regelmatig met een bus. (rijbewijs D). Blijkbaar is het mogelijk om, indien ik de examens moet herdoen, rijbewijs B te herdoen en toch alle rijbewijzen te verkrijgen. Dat zou blijkbaar een uitzondering zijn die kan gevraagd worden.
Ervaringen?
Alvast dank.
s.

Kali

#2 , 10 jan 2025 08:53

Wat politierechters meestal appreciëren is dat u 1-3 bloed analyses meebrengt met de leverwaarden (gamma-gt enz); hieruit kan afgeleid worden of u een problematisch drinker bent of niet.

Indien deze waarden “normaal” zijn dan is de kans klein dat er een deskundige zal aangesteld worden of dat er examens zullen opgelegd worden.

Dus doe zo snel mogelijk een bloed analyse en doe nog een analyse begin april en neem deze resultaten mee.

Reclame

Terug naar “Stel een vraag”