Cash geld in huis

Forumregels
Tips om snel goede antwoorden te krijgen

- Geef in het onderwerp duidelijk aan waarover het gaat
- Wees beknopt (hoe meer tekst, hoe minder groot de kans dat het gelezen wordt)
- Wees volledig (zaken achterhouden zorgt ervoor dat er onmogelijk juist geadviseerd kan worden)
- Let op grammatica en spelling
MikaBoga83
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Cash geld in huis

#1 , 17 dec 2024 12:32

Beste raadgevers,

Mag ik een deel geld (loon) dat mijn werkgever heeft gestort op mijn bankrekening afhalen en cash thuis bewaren ipv op spaarboekje? En wat zijn de regels ivm het bedrag en de belastingen? Alvast bedankt.

mvg

basejumper

#2 , 17 dec 2024 13:23

Beste

Niemand weerhoudt u om cash geld thuis te bewaren. En daar zijn fiscaal en juridisch weinig regels in. Vraag is natuurlijk wat u onder ‘een deel cash’ bedoelt…. Een paar duizend euro waarmee u iets betaalt in winkel, supermarkt of horeca is geen probleem. Als het gaat om tienduizenden euro’s die u zou afhalen en grote uitgaven die u cash betaalt kan u wel in de kijker lopen. Op zich staan daar geen absolute bedragen op. Vraag is wat een normaal betaal gedrag voor jouw profiel is.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

jefke007

#3 , 17 dec 2024 13:45

Ik dacht dat het maximum per aankoop dat je cash mag betalen 3 000 euro is.

Veel cash zal je niet zonder vragen van banken enz. terug op je rekening kunnen zetten. Er is onlangs zo iemand die zijn cash met vele krasjotjes terug op zijn rekening trachtte te krijgen.

Ik zou zeggen alle bewijsstukken bijhouden van afhalingen enz. Maar echt aanraden van veel cash in huis de hebben doe ik zeker niet.

Er is een tijdje geleden zelfs aan iemand geweigerd door een bank van 4 000 euro cash AF TE HALEN ( dat is het omgekeerde dus). De Roverheid is niet echt meer opgezet meet veel cashgeld, zodat ze moeilijker controle kunnen uitoefenen over iemands vermogen.

Reclame

MikaBoga83
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

#4 , 18 dec 2024 21:17

Ok bedankt voor de antwoorden.

Terug naar “Stel een vraag”