situatieschets:
Tweedehands Golf 7 gekocht met +- 107000km op. Vorige auto (Opel Corsa) ingeruild. Garagist heeft tot 2 keer toe naar de Opel Corsa gekeken, en er zelfs mee gereden. Uiteindelijk akkoord gehad voor inruil.
Na 3d en ongeveer 200km rijden met de Golf valt de stuurbekrachtiging uit (elektronisch). Na expertise van een garagist (en ook wat opzoek werk) blijkt dat best het volledige stuurhuis vervangen wordt. Zou 1200 euro, excl werkuren en btw, kosten.
Contact opgenomen met de garage waar we de Golf kochten. Krijg ik als antwoord dat ik de Golf mag binnenbrengen, maar dat ik de Opel Corsa terug mee naar huis moet nemen (en hem zijn geld die hij hiervoor betaald heeft (in mindering bij prijs van de Golf) terug moet geven) omdat er een probleem met de motor en ventilatie is dat ik 'verborgen' zou hebben.
Daarnaast antwoordde hij dat deze herstelling niet onder garantie valt, maar dat ze dit uit commerciële geste zullen maken.
Ik ben van mening dat ik mijn been stijf moet houden wat betreft de Opel Corsa, gezien ik niets verborgen heb en hij tot 2x toe naar de auto gekeken heeft, en er zelfs mee gereden heeft. Ik denk dus niet dat hij kan eisen dat ik de auto terugneem (en zijn geld terug geef).
Daarnaast zou ik graag 100% zekerheid willen dat de herstelling goed gebeurt, maar heb hier schrik voor gezien de toch wel aanzienlijke kostprijs van deze herstelling. Daarom zou ik schriftelijk bewijs willen van zijn kant, om te bewijzen dat de herstelling grondig uitgevoerd wordt.
Wat zijn mijn mogelijkheden indien hij een probleem blijft maken van de Opel Corsa? Heeft hij daar recht op?
Hoe garandeer ik een goede herstelling van de Golf, onder garantie (hoop ik)? Aangezien het defect zich zo snel na aankoop voordeed.
Alvast bedankt voor de hulp!