Gevallen met de motorfiets van iemand anders.

Forumregels
Tips om snel goede antwoorden te krijgen

- Geef in het onderwerp duidelijk aan waarover het gaat
- Wees beknopt (hoe meer tekst, hoe minder groot de kans dat het gelezen wordt)
- Wees volledig (zaken achterhouden zorgt ervoor dat er onmogelijk juist geadviseerd kan worden)
- Let op grammatica en spelling
SteveWT
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Gevallen met de motorfiets van iemand anders.

#1 , 09 dec 2024 20:05

Goedeavond iedereen,

Ik word gebeld met de vraag om een motorfiets te gaan ophalen. Wanneer we terugkomen met de motorfiets neem ik een bocht en begint de motorband te schuiven achteraan. Ik zet de motor recht maar moet een grasberm inrijden waar ik val met de motor. Natuurlijk schade aan de motor en de motor was dan nog is net nieuw. Tegen de eigenaar van de motor vertelt dat de motor hersteld moet worden want hij kon er niet aan doen. De eigenaar mocht ook niet rijden met de motor maar wou zijn motor thuis hebben. Natuurlijk vraag ik een offerte van de herstelwerkzaamheden en die bedroeg 1800 euro en de motor was terug in bruikbare staat zonder zichtbare schade. Nu gaat de eigenaar niet akkoord met deze herstelling en vraagt om de motor te inspecteren met een vergrootglas en elke schade te herstellen die je ziet. De motor had al wel +- 10000 km gereden dus gerbuikschade is er altijd. Balans 5500 euro te betalen en bijna de ganse motor wordt vervangen. Iets lijkt me hier niet logisch. Wij willen vergoeden want het is steeds je eigen schuld maar het moet wel ergens juist blijven.

Drone

#2 , 09 dec 2024 20:21

aangeven aan uw verzekering en die zal een expert aanstellen

Reclame

Terug naar “Stel een vraag”