Huurcontract

Lunders
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Huurcontract

#1 , 01 mei 2024 00:50

Ik ben op 1 november 2022 een huurcontract aangegaan voor 1 jaar. Na 1 jaar zou het overgaan naar 9 jaar. Maar de verhuurder heeft ervoor gekozen om het na 1 jaar nog eens voor 1 jaar te verlengen. Ik was hiermee akkoord.
In januari 2024 heb ik een brief gestuurd om de huur op te zeggen.

Vandaag was het de overdracht en hij deed over alles moeilijk. Op een muur waren er gebruiksvlekken en ik heb deze met een klammig doekje verwijderd. Als het licht op deze muur schijnt, zie je enkele matte vlekjes. Nu wilt hij die muur door een professionele schilder laten schilderen op mijn kosten. Kan dit? In het contract staat: Het appartement is bij intrede volledig geschilderd in witte tinten. Bij uittrede dient de huurder het appartement in dezelfde staat achter te laten. Bij extreme vuilheid of schade, zal de eigenaar een professionele schilder aanspreken en dit op kosten van de huurder. Zijn doffe vlekjes extreme vuilheid of schade?

Ik heb de kosten voor het nazicht van de cv betaald (staat in het contract). Hij heeft iemand gestuurd om de verluchting na te kijken en dat heb ik ook betaald, maar ik zie vandaag dat dit niet in het contract staat dat dit door een professionele moest gedaan worden. Hij zei het mij gewoon dat hij dit wou. Ook gaat hij nu de airco nog laten nakijken en zegt hij dat ik de kosten voor dat nazicht ook nog moet betalen, maar dat staat ook niet in het contract. Ik citeer: De 2-jaarlijkse onderhoud en reinigen van cv- ketel, dit via een erkend installateur. Indien het pand voorzien is van een verluchtingsysteem, dient dit ook jaarlijks, samen met de
plafondroosters, gereinigd te worden. Dit volgens de werkwijze van de fabrikant.


Nu heb ik vandaag ontdekt dat het huurcontract niet op myminfin staat geregistreerd. Wel het contract van iemand anders die ik niet ken dat op mijn myminfin gekomen is op 2/12/23. Ook de verlenging van 1 jaar is niet geregistreerd of staat toch niet op mijn myminfin. Wil dit zeggen dat ik geen opzegvergoeding moet betalen? Wat als mijn huurcontract ook op iemand anders zijn naam is geregistreerd zoals dat huurcontract dat op 2/12/23 op mijn myminfin is gezet?

Alvast bedankt!

LennieK
Berichten: 1873
Juridisch actief: Nee

#2 , 02 mei 2024 09:19

wat de opzeg betreft; hoe heb je het verwoord in jouw opzegbrief?

Reclame

Terug naar “Huren”