Wat is de reden dat een deurwaarder geen loonbeslag legt?

Forumregels
Tips om snel goede antwoorden te krijgen


- Geef in het onderwerp duidelijk aan waarover het gaat
- Wees beknopt (hoe meer tekst, hoe minder groot de kans dat het gelezen wordt)
- Wees volledig (zaken achterhouden zorgt ervoor dat er onmogelijk juist geadviseerd kan worden)
- Let op grammatica en spelling
CityBird
Topic Starter
Berichten: 797

Wat is de reden dat een deurwaarder geen loonbeslag legt?

#1 , 28 apr 2024 11:01

In een recente uitspraak van huurachterstand heeft de deurwaarder uitvoerend beslag laten leggen op de inboedel van mijn ex-huurder. Zoals verwacht heeft dit niets opgebracht behalve dan een rekening van 1100€ aan mij gericht voor dekking van de kosten. Had hier rekening mee gehouden, leergeld zeg maar :? .

Op mijn vraag waarom er geen loonbeslag wordt gelegd, is het enige antwoord “Dat duurt veel te lang” . Lijkt mij een vreemde logica, 20€ maandelijks voor 10 jaar is m.i. nog steeds beter dan niets in 6 maanden? De ex-huurder werkt wel degelijk.

Lelie60
Berichten: 58
Juridisch actief: Nee

#2 , 28 apr 2024 13:54

Het verwondert mij dat een deurwaarder dit weigert. Misschien ligt er al beslag en moet er verdeeld worden over tal van schuldeisers. Als hij werkt als arbeider dan kan je wel beslag laten leggen op vakantiegeld. Misschien voor dit jaar al wat laat maar voor volgend jaar. En misschien kan je beslag laten leggen op geld van een groepsverzekering.

LeenW
Berichten: 12891

#3 , 28 apr 2024 14:47

De deurwaarder zelf moet ook betaald worden voor elke invordering. Dus wat gaat er dan over blijven voor u?

Reclame

CityBird
Topic Starter
Berichten: 797

#4 , 28 apr 2024 15:12

De deurwaarder zelf moet ook betaald worden voor elke invordering. Dus wat gaat er dan over blijven voor u?
Dat is mij uiteraard ook wel duidelijk.
Misschien voor dit jaar al wat laat maar voor volgend jaar. En misschien kan je beslag laten leggen op geld van een groepsverzekering.
1) Betekent dit dat de deurwaarder elk jaar opnieuw een vordering moet initiëren om beslag te leggen op dit vakantiegeld?

2) Moet ik steeds opnieuw de deurwaarder opdracht geven om loonbeslag te leggen of bestaat er zoiets als een “permanente opdracht” tot loonbeslag tot de volledige schuld is afgelost.

Terug naar “Stel een vraag”