Handels huur .

Forumregels
Tips om snel goede antwoorden te krijgen


- Geef in het onderwerp duidelijk aan waarover het gaat
- Wees beknopt (hoe meer tekst, hoe minder groot de kans dat het gelezen wordt)
- Wees volledig (zaken achterhouden zorgt ervoor dat er onmogelijk juist geadviseerd kan worden)
- Let op grammatica en spelling
denlowie
Topic Starter
Berichten: 15931
Juridisch actief: Nee

Handels huur .

#1 , 27 apr 2024 09:52

Ik ben niet 100% op de hoogte van handels huur en er is iemand die me er een vraag over stelt .

De persoon die deze vraag stelt is financieel niet meer instaat om haar activiteiten uit te voeren en moet dus stoppen, en het is niet zeker dat het een faillissement zal worden .

Ze hebben 4 jaar geleden een handels huur persoonlijk getekend voor een horeca zaak een BV , maar zij waren toen ze dit tekende nog marktkramers en dit was in 2020.
Het huur contract staat op hun vroeger onderneming nummer en met activiteit 47.990 dus geen restaurant , deze is geschrapt op 01/03/2022 .
En toen in 2020 hebben ze een bv opgericht voor het restaurant..maar in het huur contract staat duidelijk " deze huur is voor het uitbaten van een restaurant"

De vraag is : kan men onderuit van deze huur overeenkomst daar deze opgesteld is op hun oude ondernemingsnummer !

En alle huur betalingen zijn gebeurt via de rekening van de NIEUWE BV ?

Ooit meegemaakt +/- 30 jaar geleden voor de vrederechter dat dit wel kon afgeschoven worden naar de bvba die toen de huur betaalden .
Dit is natuurlijk lang geleden , daarom dus mijn vraag komen ze er mee onderuit om deze persoonlijk niet te moeten betalen ??
De huur is nu al bijna 4 jaar oud .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

LeenW
Berichten: 12890

#2 , 27 apr 2024 10:09

Ik denk dat er inderdaad voldoende elementen zijn waaruit blijkt dat het huurcontract feitelijk is overgenomen.

denlowie
Topic Starter
Berichten: 15931
Juridisch actief: Nee

#3 , 27 apr 2024 11:17

Ik denk dat er inderdaad voldoende elementen zijn waaruit blijkt dat het huurcontract feitelijk is overgenomen.
Ik denk dit ook omdat ik voor iemand +/- 30 jaar hun dit had geadviseerd, en met succes .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Terug naar “Stel een vraag”