Vraag over condensatieketel in een appartementengebouw

Forumregels
Tips om snel goede antwoorden te krijgen


- Geef in het onderwerp duidelijk aan waarover het gaat
- Wees beknopt (hoe meer tekst, hoe minder groot de kans dat het gelezen wordt)
- Wees volledig (zaken achterhouden zorgt ervoor dat er onmogelijk juist geadviseerd kan worden)
- Let op grammatica en spelling
Tomdegraef2170
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Vraag over condensatieketel in een appartementengebouw

#1 , 24 apr 2024 14:14

Beste,

Wij zitten in een appartementengebouw met 3 verdiepingen waar ikzelf woon op de tweede verdieping (bovenste), mijn vraag is ben ik wettelijk verplicht over te schakelen van een atmosferiche ketel naar een condensatieketel en moet ik meebetalen voor de schouwaanpassing daar ik de mogelijkheid heb voor mijne afvoer van rookgassen rechtstreeks door het dak te laten gaan.

Alvast bedankt voor de moeite,

Hoogachtend,

De Graef Tom

Sirkii
Berichten: 5425

#2 , 24 apr 2024 14:18

Je woont in medeëigendom en deelt dus in de gemeenschappelijke kosten. Het dak is niet van u maar van de medeëigendom. Je kan er geen gebruik van maken zonder akkoord van de medeeigenaars. Ben vrij zeker dat vrederechter u zou veroordelen tot betalen wegens medeeigendom.

Thomas Morus
Berichten: 5938
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#3 , 24 apr 2024 19:04

Indien er een meerderheid is voor die omschakeling dan moet u ook volgen. Verder zie Sirkii.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Reclame

Picky
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#4 , 24 apr 2024 20:29

Beste,
In ons gebouw zijn er twee eigenaars die door het dak gaan en niet moesten meebetalen. Maar als u de werken nog moet uitvoeren moet u natuurlijk toelating vragen aan de gemeenschap.

basejumper
Berichten: 4635
Locatie: Diest

#5 , 24 apr 2024 21:29

In sommige VME zijn er eigenaars die niets vragen en door het dak gaan. Dat is niet toegestaan zonder akkoord van Algemene Vergadering. En het kan al zeker niet gebruikt worden om zich te onttrekken aan solidariteit in gemeenschappelijke kosten.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Terug naar “Stel een vraag”