zin in testament vader

Forumregels
Tips om snel goede antwoorden te krijgen


- Geef in het onderwerp duidelijk aan waarover het gaat
- Wees beknopt (hoe meer tekst, hoe minder groot de kans dat het gelezen wordt)
- Wees volledig (zaken achterhouden zorgt ervoor dat er onmogelijk juist geadviseerd kan worden)
- Let op grammatica en spelling
bartman
Topic Starter
Berichten: 24

zin in testament vader

#1 , 22 apr 2024 14:04

in het testament van onze recent overleden vader staat volgende zin "Zij (slaat op de partner waarmee mijn vader samenwoonde en het vruchtgebruik krijgt ) zal er niet toegelaten zijn het appartement te verhuren en ingeval zij definitief uit het appartement zou vertrekken zullen mijn kinderen het recht hebben het te verkopen en het vruchtgebruik op de prijs te kapitaliseren en aan (naam van de vruchtgebruiker) uit te keren Wat wil dat laatste van die zin precies zeggen

Sirkii
Berichten: 5425

#2 , 22 apr 2024 17:27

Dat de opbrengst van de verkoop moet belegd worden en dat de intresten voor de vruchtgebruiker zijn.

Zonder dergelijke clausule gebeurt het nogal eens dat vruchtgebruik en blote eigendom uitbetaald worden. Percentage vruchtgebruik hangt af van leeftijd en geslacht.

basejumper
Berichten: 4634
Locatie: Diest

#3 , 22 apr 2024 19:01

Sirkii

Deze zin laat mijns inziens ook toe om het vruchtgebruik om te zetten in kapitaal en aan betrokkene uit te keren. Wat voor de kinderen en de vruchtgebruiker op dat moment zinvoller lijkt.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Reclame

bartman
Topic Starter
Berichten: 24

#4 , 23 apr 2024 15:49

Dat de opbrengst van de verkoop moet belegd worden en dat de intresten voor de vruchtgebruiker zijn.

Zonder dergelijke clausule gebeurt het nogal eens dat vruchtgebruik en blote eigendom uitbetaald worden. Percentage vruchtgebruik hangt af van leeftijd en geslacht.
en beleggen in wat? en een bepaald %. Stel dat het app verkocht wordt voor 280.000 dan moeten mijn zus en ik elk 140.000 gaan beleggen?

bosprocureur
Berichten: 6861

#5 , 23 apr 2024 16:07

neen, u MOET niet gaan beleggen.

Wel eerst het vruchtgebruik omzetten in een bepaald bedrag, kapitaliseren in één som voor de vruchtgebruiker. En dan zijn er geen verplichtingen meer naar de vruchtgebruiker toe, en doen jullie met het saldo wat jullie zelf belieft.

bartman
Topic Starter
Berichten: 24

#6 , 23 apr 2024 16:30

ok bedankt. Maar eigenlijk eerder zorgen voor later mocht zij ooit beslissen om het appartement te verlaten

Terug naar “Stel een vraag”