Advokaat stuurt afrekening na 14 maanden niet te hebben gereageerd

Forumregels
Tips om snel goede antwoorden te krijgen


- Geef in het onderwerp duidelijk aan waarover het gaat
- Wees beknopt (hoe meer tekst, hoe minder groot de kans dat het gelezen wordt)
- Wees volledig (zaken achterhouden zorgt ervoor dat er onmogelijk juist geadviseerd kan worden)
- Let op grammatica en spelling
ulrikesharp
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Advokaat stuurt afrekening na 14 maanden niet te hebben gereageerd

#1 , 17 apr 2024 14:44

Hallo allemaal,

Ik heb een probleem met mijn vorige advocaat. Ik raadpleegde hem in juli 2022 ivm achterstallig onderhoudsgeld van mijn ex die overigens in het buitenland woont. Korte situatie, mijn ex beweerde dat hij nog maar de helft van het onderhoudsgeld zoals vastgelegd in de EOT kon betalen. Pas na een aantal jaar en doordat onze dochter ondertussen ouder werd en ik van haar en haar schoonzus hoorde dat hij dat wel degelijk kan betalen maar liever niet deed besloot ik om bij een advocaat te informeren of ik dit kon terugvorderen en ook een indexaanpassing kon bekomen - dat is in al die jaren ook nooit gebeurd. De advocaat maakte een berekening en stelde een brief op naar mijn ex die hij aan mij voorlegde voor mijn goedkeuring. In de brief somde hij een aantal zaken op - die ik hem verteld had - die betrekking hebben tot het riante leven dat mijn ex leidt waaruit blijkt dat hij het onderhoudsgeld wel degelijk in zijn totaliteit kan betalen. Ik vroeg de advocaat om dit niet in detail in de brief te zetten maar gewoon onder de noemer 'riant' of zoiets omdat ik mijn dochter en haar schoonzus niet in problemen wou brengen. Ik heb daarna niets meer van de advocaat gehoord. Ik heb gemaild, gebeld en dit tot in augustus 2023 en werd telefonisch steeds afgescheept - hij is er niet e.d. - en op mails kreeg ik gewoon geen antwoord. Ik maakte daarop een afspraak bij een andere advocaat waar ik pas in november 2023 terecht kon. Deze advocaat zou mijn 'dossier' opvragen aan de vorige wat hij uiteindelijk in februari van dit jaar deed en waarop ik zijn afrekening kreeg ten bedrag van 635 €. Ik ga hier niet mee akkoord. Een consultatie, de opgestelde brief naar mijn ex waar uiteindelijk niets mee gebeurd is, twee mails naar personen of instanties waar ik geen kopie van kreeg, de 'omslag kantoor' ten bedrage van 150€. Ook mijn huidige advocaat vindt dat hij mijn dossier niet correct heeft behandeld maar omdat zij elkaar kennen heeft deze gevraagd er niet in betrokken te worden. Ze heeft mij wel aangeraden om deze betwisting naar de stafhouder van de Balie van Antwerpen te sturen. Is dat wat ik zou moeten doen? Heel dit gedoe met die advocaat bezorgt mij super veel stress. Wij hebben toch een overeenkomst getekend? Dat is toch niet eenzijdig voor zijn bescherming?

Wie weet wat ik best doe?

Sorry voor het lange epistel en alvast bedankt om mee te denken.

Ulrike

Reclame