oude aanhangwagen zonder chassisnummer

Forumregels
Tips om snel goede antwoorden te krijgen


- Geef in het onderwerp duidelijk aan waarover het gaat
- Wees beknopt (hoe meer tekst, hoe minder groot de kans dat het gelezen wordt)
- Wees volledig (zaken achterhouden zorgt ervoor dat er onmogelijk juist geadviseerd kan worden)
- Let op grammatica en spelling
aerzox
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

oude aanhangwagen zonder chassisnummer

#1 , 18 mar 2024 20:14

Onlangs kwam ik in bezit van een oude aanhangwagen.
Deze zou minder dan 750 kg zijn. maar er staat geen chassisnummer op en geen papieren.
Nu heb ik gelezen dat ALLE aanhangwagen een chassis nummer nodig hebben en een certificaat.
Waar ik deze moet halen is me erg onduidelijk.

Hoe maak ik deze aanhangwagen wettelijk?

Issued
Berichten: 1233

#2 , 18 mar 2024 22:14

Je zou de aanhangwagen moeten laten homologeren.
En dat proces is duur. Duurder dan een nieuwe aanhangwagen kopen. Dus ik raad je aan die oude aanhangwagen weg te doen en een nieuwe te kopen.

Bas26
Berichten: 15

#3 , 19 mar 2024 16:22

Als uw aanhanger een maximum MTM heeft van 750kg mag je zelf een identificatieplaatje hangen op aanhangwagen en zelf chassisnummer kloppen in chassis van de aanhanger.Nummer mag zelf verzonnen worden.

Reclame

Issued
Berichten: 1233

#4 , 19 mar 2024 16:50

Als uw aanhanger een maximum MTM heeft van 750kg mag je zelf een identificatieplaatje hangen op aanhangwagen en zelf chassisnummer kloppen in chassis van de aanhanger.Nummer mag zelf verzonnen worden.
Ja maar het gelijkvormigheidsattest kan je niet zelf opstellen. En dat is de dure vogel in het proces.

Inazuma
Berichten: 9789
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#5 , 19 mar 2024 22:15

Als uw aanhanger een maximum MTM heeft van 750kg mag je zelf een identificatieplaatje hangen op aanhangwagen en zelf chassisnummer kloppen in chassis van de aanhanger.Nummer mag zelf verzonnen worden.
Dat was in de jaren stillekes ...


Nu valt niet meer te bewijzen dat de aanhangwagen van voor 2012 is ...

Terug naar “Stel een vraag”