geen muurovername gebeurd

nadinevandeputte
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

geen muurovername gebeurd

#1 , 31 dec 2023 15:20

Beste,
Onze buren hebben:
- op hun plat dak 2 verdiepen gebouwd en onze muur ( recht stuk muur en puntdak ) gebruikt om verder op te bouwen.
Zij hebben geen muurovername gedaan, dit was volgens hun architect niet nodig.

- deze muur hebben zij met 30 à 35 cm over ons puntdak geisoleerd, dit staat niet in de bouwplannen.
Zij hebben langst hun kant niet geisoleerd, ook geen geluidsisolatie geplaatst, onze huurders hebben bij ons geklaagd over
geluidsoverlast.

- ik ben geen landmeter maar ben er redelijk zeker van dat ze hoger hebben gebouwd dan op de plannen staat.
hierdoor valt er vanaf 's middags schaduw op onze zonnepanelen.

- daar zij onze muur hebben gebruikt om hun vloeren in te verankeren weet ik ook niet of wij deze nog zouden kunnen gebruiken.

- bij het zandstralen van hun voorgevel is er heel wat zand op onze zonnepanelen terecht gekomen wat er niet af gaat door regenbuien.

Wat kan ik hieraan doen en hoe begin ik daaraan, mijn klachten hierover worden vriendelijk geminimaliseerd.

Drone
Berichten: 3039
Locatie: st-niklaas

#2 , 31 dec 2023 16:07

stedenbouw van de gemeente contacteren wegens vermoedelijke bouwovertredingen

mava105
Berichten: 22317
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 31 dec 2023 17:12

En buur aangetekend aanmanen uw zonnepanelen door een deskundig iemand laten kuisen. Laat hem het niet zelf doen, want er kan schade ontstaat door de schuren van de zandkorrels over uw panelen. Wil hij niet, dan vrederechter

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”