Overzicht en communicatie betalingen mutualiteit

Katdim
Topic Starter
Berichten: 17
Juridisch actief: Nee

Overzicht en communicatie betalingen mutualiteit

#1 , 09 jun 2023 09:17

Kan iemand raad brengen. Mijn ex-partner en ik zijn gescheiden. Wij hebben 1 minderjarige zoon van 11 jaar. Mijn zoon is via mijn ex-partner aangesloten bij Solidaris als mutualiteit. Mijn ex-partner is totaal niet transparant over de terugbetalingen van het ziekenfonds en houdt alle informatie verborgen.

Ik stelde aan Solidaris de vraag of ik als wettelijke vader een overzicht kan krijgen van de terugbetalingen. Ik word al 2 weken aan het lijntje gehouden. Eerst moest de vraag naar de Dienst Privacy van Solidaris. Daarop kwam reactie terug dat ik een vonnis diende te bezorgen waarin staat dat ik het ouderlijk gezag heb (wat ook zo is). Ik bezorgde dit overzicht. Dan moest dit vonnis blijkbaar nog naar de Juridische Dienst van Solidaris ter nazicht om te zien of het wel een echt vonnis is (ik maak geen grapje). En nu komt het: het gevraagde overzicht kan enkel verzonden worden per post (dus niet via mail, help we zijn 2023) MAAR enkel naar het adres dat in 'het dossier' staat... het adres van mijn ex-partner dus.

Dus ik vraag als wettelijke vader die het ouderlijk gezag heeft naar een overzicht van terugbetalingen en dat wordt dan naar mijn ex-partner verzonden... begrijpen wie begrijpen kan. Wat kan ik hier tegen ondernemen? Er wordt mij wettige informatie ontnomen door een instantie die om de haverklap dweept dat ze enkel maar communicatie kunnen sturen en voeren met degene die in 'het dossier' staat (mijn ex-partner dus).

Vragen aan mijn ex-partner voor de nodige informatie is onbegonnen werk aangezien ze geen enkele transparantie aan de dag legt.

Alvast dank!
Kadim - Naam aangepast JurecaBE - moderator

Evi (Odos)
Berichten: 354
Juridisch actief: Ja
Locatie: Vlaanderen
Contacteer: Website Facebook Twitter

#2 , 09 jun 2023 17:17

Kafka...

Dat lijkt me iets voor een ombuds- of klachtendienst. Organisaties moeten dringend eens beseffen dat we niet meer in de jaren '70 leven en dat gezinnen er niet meer uitzien als toen.
Odos vzw - Ouders die opnieuw starten
Familiale bemiddeling en juridisch advies bij scheiding, overlijden en nieuw samengesteld gezin.
Alle verhalen en vragen welkom in de besloten facebookgroep www.facebook.com/groups/odosvzw

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 09 jun 2023 20:03

Stap gewoon naar de rechtbank (vredegerecht???)

Reclame

Franciscus
Berichten: 38587

#4 , 09 jun 2023 23:34

Zal familierechtbank zijn. Vrederechter is bijna voor niets nog bevoegd wat echtscheiding en alimentatie betreft.

Terug naar “Echtscheiding”