Drone's dashcam advonturen deel II

Drone
Topic Starter
Berichten: 3031
Locatie: st-niklaas

Drone's dashcam advonturen deel II

#1 , 31 mei 2023 20:25

op 11/7/2022 word ik het slachtoffer van zware verkeersagressie, de beelden (en dreigementen) spreken voor zich (hoogtepunten staan in de omschrijving van YT);

https://www.youtube.com/watch?v=fmzdIjX59C4

de persoon achtervolgt mij uiteindelijk tot op het politiebureau om daar nog verbaal agressief te doen tegenover mijn persoon in het bijzijn van anderen.

op die moment zelf kan ik de dashcambeelden niet aan de agente laten zien omdat ik ergens toch voor mijn eigen veiligheid vrees.

de agente vraagt om de beelden later op de dag door te sturen via mail.

ik stuur de mail een kleine 3u later met de link naar het filmpje (dat verborgen staat op dat moment) EN met expliciete vraag om als nog klacht in te dienen tegen de bestuurder van het voertuig.

ik hoor niks terug gedurende 3 weken

na 3 weken stuur ik via het E-loket van de politie nogmaals een bericht EN met de zelfde expliciete vraag dat ik nog steeds klacht wens in te dienen tegen de bestuurder van het voertuig.

zoals ge kunt raden, geen antwoord . . .

(van beiden heb ik de nodige bewijzen)

na iets meer als 8 maand te wachten op een antwoord van de politie of parket zet ik de beelden openbaar op sociale media met de hoop dat iemand de bestuurder herkent (zoals veel mensen doen als ze "nadeel" lijden door de acties van een ander persoon).

niemand kent blijkbaar de persoon, maar toch kreeg ik gisteren dat ik op verhoor moet komen wegens "schending van het portretrecht" ook al viseer ik niemand specifiek of houd ik de persoon in beeld, hij maakt zijn eigen kenbaar door uit te stappen en word onmiddellijk op de hoogte gesteld dat hij word gefilmd.

op dit moment weet ik niet van wie de klacht komt of dat het bv rechtstreeks van het parket uitkomt.

ik weet dat de politie ook maar hun werk doet ( *kuch* ), maar tot hoever klopt dat wel dat ik het "portretrecht" zou hebben geschonden?

verhaal is ondertussen ook weer opgepakt door de normale media . . .

LeenW
Berichten: 12838

#2 , 31 mei 2023 20:31

Ik dacht al dat de naam mij bekend voorkwam :D

Drone
Topic Starter
Berichten: 3031
Locatie: st-niklaas

#3 , 31 mei 2023 20:36

Ik dacht al dat de naam mij bekend voorkwam :D

handtekening hebben? :mrgreen:

Reclame

Inazuma
Berichten: 9773
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#4 , 31 mei 2023 23:07

ik stuur de mail een kleine 3u later met de link naar het filmpje (dat verborgen staat op dat moment) EN met expliciete vraag om als nog klacht in te dienen tegen de bestuurder van het voertuig.

na 3 weken stuur ik via het E-loket van de politie nogmaals een bericht EN met de zelfde expliciete vraag dat ik nog steeds klacht wens in te dienen tegen de bestuurder van het voertuig.
Je kan bij mijn weten geen echte klacht neerleggen via email

Da's bij PZ St Niklaas
Waar men je al eerder een PV aannaaide ?

Ga naar een andere politiezone, en leg klacht neer of laat kijken of er reeds een klacht is
niemand kent blijkbaar de persoon, maar toch kreeg ik gisteren dat ik op verhoor moet komen wegens "schending van het portretrecht" ook al viseer ik niemand specifiek of houd ik de persoon in beeld, hij maakt zijn eigen kenbaar door uit te stappen en word onmiddellijk op de hoogte gesteld dat hij word gefilmd.
Als het die persoon zelf is, hangt hij natuurlijk
op dit moment weet ik niet van wie de klacht komt of dat het bv rechtstreeks van het parket uitkomt.
Of van dezelfde kliek flikken die je al een PV aannaaiden bij dat ongeval


Haal om te beginnen je filmpje offline

Filmen is één ding
Dat wordt tegenwoordig aanvaard dat je dat doet
Het online zetten kan je echter véél meer zever opleveren

Drone
Topic Starter
Berichten: 3031
Locatie: st-niklaas

#5 , 01 jun 2023 07:07

"Je kan bij mijn weten geen echte klacht neerleggen via email

Da's bij PZ St Niklaas
Waar men je al eerder een PV aannaaide ?

Ga naar een andere politiezone, en leg klacht neer of laat kijken of er reeds een klacht is"


origineel filmpje staat voor de moment op "privé" op YT

ik melde in de mails dat ik (nog steeds) klacht wenste in te dienen met de bedoeling een afspraak te verkrijgen (de beelden zijn immers duidelijk genoeg), maar ik kreeg nooit geen antwoord terug.

via mail/contact formulier een afspraak verkrijgen lijkt mij nu niet zo ongewoon, zeker niet post corona tijdperk.

en ja, het is PZ st-niklaas waar men al eerder dat bewuste PV aannaaide om iemand te helpen met dat zwaar verkeersongeluk . . . :cry:

"Als het die persoon zelf is, hangt hij natuurlijk"

dat is (was) uiteindelijk ook mijn bedoeling, sociale media/reguliere media heeft bij andere zaken (niet van mij :p ) ook al geholpen om personen te herkennen, als het inderdaad de persoon zelf is heb ik mijn doel bereikt en heeft de tegenpartij zen eigen 'in de voet geschoten'.


"Of van dezelfde kliek flikken die je al een PV aannaaiden bij dat ongeval"

ik hoop dat het niet zoiets is, maar ik verschiet van niks, recent nog moord hier gebeurt in st-niklaas en men wou het eerst op zelfmoord afschuiven om wat ik (onofficieel) verstaan heb de veiligheidscijfers van de stad niet de hoogte in te jagen.

"Filmen is één ding
Dat wordt tegenwoordig aanvaard dat je dat doet
Het online zetten kan je echter véél meer zever opleveren"


ik weet dat de lijn zeer dun is en er veel in de typische Belgische grijze zone zit.

langs de andere kant, als men geen gehoor krijgt bij de politie terwijl de beelden, bijhorende verwijten, bedreigingen en het gedrag meer als duidelijk genoeg zijn, is het dan een "misdrijf" om via andere kanalen zoals sociale media hulp in te roepen van de bevolking om de dader te helpen identificeren?

Inazuma
Berichten: 9773
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#6 , 01 jun 2023 16:53

als men geen gehoor krijgt bij de politie terwijl de beelden, bijhorende verwijten, bedreigingen en het gedrag meer als duidelijk genoeg zijn, is het dan een "misdrijf" om via andere kanalen zoals sociale media hulp in te roepen van de bevolking om de dader te helpen identificeren?
Je kan toch zelf een afspraak maken :?:

Verwachten dat politie pro-actief werkt is wat teveel vrees ik ...

Drone
Topic Starter
Berichten: 3031
Locatie: st-niklaas

#7 , 01 jun 2023 17:07

als men geen gehoor krijgt bij de politie terwijl de beelden, bijhorende verwijten, bedreigingen en het gedrag meer als duidelijk genoeg zijn, is het dan een "misdrijf" om via andere kanalen zoals sociale media hulp in te roepen van de bevolking om de dader te helpen identificeren?
Je kan toch zelf een afspraak maken :?:

Verwachten dat politie pro-actief werkt is wat teveel vrees ik ...
afspraak maken via e-loket is een mogelijkheid (als ik mij niet vergis).

maar een korte knip uit de mail naar de agente die mij hoorde de dag zelf;

U zal verstaan dat ik het zelf hier niet bij wil laten, mocht er slechts een informatieve nota zijn opgesteld en nog geen PV, wens ik alsnog klacht in te dienen tegen de bestuurder van de wagen met nummerplaat 2-ABC-DEF (fictieve plaat).

Bij deze graag ook een wederwoord als u de beelden ontvangen en bekeken heeft.


een stuk uit het bericht ingezonden via het e-loket;

Helaas heb ik tot op heden nog niks terug gehoord.

Indien de beelden haar toch niet bereikt hebben, de link vind u hieronder (de beelden staan niet openbaar en zijn alleen te zien door personen die de link naar de beelden hebben);

*link naar dashcambeelden*

Ik wens heden nog steeds klacht in te dienen tegen de bestuurder van dit voertuig, het gedrag en verbale agressie van deze persoon is niet aanvaardbaar en bracht tevens andere bestuurders op de Parklaan in gevaar.



en uit de ontvangstbevestiging 3 weken later;

Beste Meneer Hagens,



Wij hebben uw mail met de link naar de dashcambeelden goed ontvangen.

De mail is doorgestuurd naar INP X en INP Y

Met vriendelijke groet,


het is dezelfde persoon in de ontvangsbevesteging die in de krant beweert dat ze hier van niks "weten" . . .

dan mag ik als "burger" toch verwachten dat er enige vorm van reactie op komt?

Inazuma
Berichten: 9773
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#8 , 01 jun 2023 17:16

Voor wie niet mee is:

https://www.gva.be/cnt/dmf20230531_95514973


Tijd ook om je licht eens op te steken bij Comité-P denk ik ...
Duidelijk something rotten aan de gang bij PZ St Niklaas

Drone
Topic Starter
Berichten: 3031
Locatie: st-niklaas

#9 , 01 jun 2023 17:24

Voor wie niet mee is:

https://www.gva.be/cnt/dmf20230531_95514973


Tijd ook om je licht eens op te steken bij Comité-P denk ik ...
Duidelijk something rotten aan de gang bij PZ St Niklaas
ik weet niet wat er aan de hand is hier :cry:

mijn berichten naar de politie waren anders toch duidelijk genoeg . . .

KJ86
Berichten: 2663

#10 , 07 jun 2023 10:56

Wat voor reactie verwacht je eigenlijk?
Er is toch niks gebeurd als je de beelden op gva bekijkt.
Een inschattingsfout en een beetje verbaal geweld (van beide kanten).

Begrijp mij niet verkeerd, ik vind dat je correct gereageerd hebt door te blijven zitten.
Als er iemand uitstapt, zijn er mensen die ook uitstappen en dat escaleert vaak naar een ander type van geweld.
Dit vind ik niet erg en zie je toch regelmatig in het verkeer.
Dergelijke bedreigingen en verwijten daar krijg je zelfs mee te maken tijdens huuroverdrachten en dan zit je niet veilig in een auto.
Dit type van interactie heb ik al tientallen keren meegemaakt, misschien al dicht tegen de honderd.
Als je een job uitoefent in de psychiatrie, buso en bso-onderwijs, gevangenis, politie, rusthuis... enz zal je dat duizenden keren meemaken in de loop van een carrière.
Ik begrijp dat er geen gevolg wordt gegeven aan dergelijke klachten, zeker als het om gewone burgers zonder strafblad gaat.
Het is iets dagdagelijks.

Franciscus
Berichten: 38599

#11 , 07 jun 2023 11:04

Dan nog moet de zaak door politie genoteerd worden en nagegaan wie de betrokkenen zijn.

Issued
Berichten: 1227

#12 , 07 jun 2023 14:28

Wat voor reactie verwacht je eigenlijk?
Er is toch niks gebeurd als je de beelden op gva bekijkt.
Een inschattingsfout en een beetje verbaal geweld (van beide kanten).

Begrijp mij niet verkeerd, ik vind dat je correct gereageerd hebt door te blijven zitten.
Als er iemand uitstapt, zijn er mensen die ook uitstappen en dat escaleert vaak naar een ander type van geweld.
Dit vind ik niet erg en zie je toch regelmatig in het verkeer.
Dergelijke bedreigingen en verwijten daar krijg je zelfs mee te maken tijdens huuroverdrachten en dan zit je niet veilig in een auto.
Dit type van interactie heb ik al tientallen keren meegemaakt, misschien al dicht tegen de honderd.
Als je een job uitoefent in de psychiatrie, buso en bso-onderwijs, gevangenis, politie, rusthuis... enz zal je dat duizenden keren meemaken in de loop van een carrière.
Ik begrijp dat er geen gevolg wordt gegeven aan dergelijke klachten, zeker als het om gewone burgers zonder strafblad gaat.
Het is iets dagdagelijks.
Stoppen midden op de rijbaan om een andere bestuurder te gaan uit kafferen is de kwaadwillige belemmering van het verkeer. Dat is een strafbaar feit. Staat art 406 SWB

Bovendien staat art 406 SWB specifiek vermeld in de omzendbrief verkeersagressie.

LeenW
Berichten: 12838

#13 , 07 jun 2023 15:57

Wat voor reactie verwacht je eigenlijk?
Er is toch niks gebeurd als je de beelden op gva bekijkt.
Een inschattingsfout en een beetje verbaal geweld (van beide kanten).

Begrijp mij niet verkeerd, ik vind dat je correct gereageerd hebt door te blijven zitten.
Als er iemand uitstapt, zijn er mensen die ook uitstappen en dat escaleert vaak naar een ander type van geweld.
Dit vind ik niet erg en zie je toch regelmatig in het verkeer.
Dergelijke bedreigingen en verwijten daar krijg je zelfs mee te maken tijdens huuroverdrachten en dan zit je niet veilig in een auto.
Dit type van interactie heb ik al tientallen keren meegemaakt, misschien al dicht tegen de honderd.
Als je een job uitoefent in de psychiatrie, buso en bso-onderwijs, gevangenis, politie, rusthuis... enz zal je dat duizenden keren meemaken in de loop van een carrière.
Ik begrijp dat er geen gevolg wordt gegeven aan dergelijke klachten, zeker als het om gewone burgers zonder strafblad gaat.
Het is iets dagdagelijks.
Laten we dit toch niet gaan trivialiseren aub. Het is net belangrijk consequent klacht in te dienen zodat dit wangedrag eerder uitzonderlijk dan dagdagelijks blijft.

Drone
Topic Starter
Berichten: 3031
Locatie: st-niklaas

#14 , 07 jun 2023 17:01

dan moet de politie eerst wel reageren als ge de melding/vraag stelt :evil:

mijn gedrag en uitlatingen kunt ge toch moeilijk als verbaal agressief bestempelen :oops:

ik vraag mij af, wat er dan allemaal ten laste kan worden gelegd tegen de "tegenpartij" als ik die al dan niet rechtstreeks moet gaan dagvaarden mocht het parket mijn 3e vraag/melding tot een klacht (verhoor gisteren) negeren.

het is immers niet alleen gebleven bij wat ge ziet in de ingekorte versie op GVA, hij is mij immers daadwerkelijk gevolgd tot op het politiekantoor om daar nog de "grote jan" uit te hangen en zich verbaal agressief op te stellen tegenover mij met de nodige beledigingen (naar vooral mijn postuur) en dat in het bijzijn van andere "burgers".

door het niet optreden van de politie 9 maand geleden zijn de beelden die de achtervolging hebben kunnen vastleggen en het gedrag van die persoon aan het onthaal in het politiekantoor niet in beslag genomen(?) . . .

KJ86
Berichten: 2663

#15 , 07 jun 2023 17:22

Stoppen midden op de rijbaan om een andere bestuurder te gaan uit kafferen is de kwaadwillige belemmering van het verkeer. Dat is een strafbaar feit. Staat art 406 SWB

Bovendien staat art 406 SWB specifiek vermeld in de omzendbrief verkeersagressie.
Is er ooit al iemand veroordeeld voor dergelijke feiten op basis van art 406. Ik heb het opgezocht en mijn gevoel zegt dat dit artikel niet bedoeld is voor automobilisten die stoppen op een lokale weg bij traag verkeer voor iemand uit te kafferen.

Terug naar “Actuele Thema's”