Partner in hechtenis

TDCMC
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Partner in hechtenis

#1 , 31 mei 2023 19:22

Iemand die mij raad/advies kan geven aub.

Partner in september 2021 opgenomen na feiten.
1 nacht in een doorgangscel bij lokaal politiebureau, daar werd van parket uit beslist dat ie de volgende dag overgebracht moest worden naar een P.C.
Daar 1 week in hechtenis geplaatst, (geen onderzoeksrechter of dergelijke gezien). Normaal moet dit binnen de 5 dagen gebeuren als ik goed geïnformeerd ben(?).

Is na een week dan vrijgelaten met voorwaarde enkelband die op later bepaalde datum ging geactiveerd worden. (Nog steeds geen onderzoeksrechter of dergelijke gezien).

Zitting voor deze feiten kwam dan pas voor in 03.2022. (Dus 6 maand na de feiten).

Advocaat heeft zonder ons medeweten beroep hiertegen aangetekend en toen 4 dagen voor zitting (dit was toen oktober 2022) aan hoofdgriffier laten weten dat zij niet op zitting zal zijn wegens geen instructies van ons. (Wij wisten van niets. Na inzien in eigen dossier deze week, dit pas te weten gekomen, alsook uitnodiging zitting hof van beroep waarop staat dat deze niet aan onszelf overhandigd werd).

Zitting hoger beroep dus bij verstek veroordeeld.

Partner nu momenteel weer al enige tijd in hechtenis, op moederfiche staat nu nog steeds dezelfde straf actief als waarvoor hij vrijgelaten is na de 1 week hechtenis in 2021. (Hiervoor heeft ie 5 maand E.T gekregen en uitgedragen, dit van 01.2022 t.e.m 05.2022). Doordat deze straf nu nog actief staat zit hij boven de 3 jaar en dus nu opnieuw in hechtenis.


Iemand die mij kan vertellen wat er al dan niet correct gebeurd is met deze straf/(voorlopige) hechtenis? En hoe dat nu zit met het verschijnen bij een onderzoeksrechtet wanneer je in hechtenis wordt geplaatst, onmiddelijk na de feiten?

Alvast bedankt!


Drone
Berichten: 3031
Locatie: st-niklaas

#3 , 03 jun 2023 14:08

Waarvoor staat PC?
psychiatrisch centrum

Reclame

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#4 , 03 jun 2023 19:52

In een psychiatrisch centrum wordt je niet in hechtenis genomen. Je kan wel desgevallend opgenomen worden in een gesloten afdeling.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Issued
Berichten: 1227

#5 , 03 jun 2023 21:23

Indien pc staat voor psychiatrie dan gaat het over een collocatie. Dit kan niet in combinatie met enkelband of een veroordeling.

Ik denk dat pc hier staat voor penitentiair centrum.

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”